خواسته همیشگی مردم در ملاقات عمومی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

یاسوج- ایرنا- بیکاری به عنوان یک معضل اساسی در کهگیلویه و بویراحمد است که شنبه هر هفته در صدر درخواست های مردمی از استاندار مطرح می شود که البته به گفته استاندار در دولت سیزدهم ایجاد چند کارخانه بزرگ در استان، بازگشت واحدهای راکد و نیمه فعال به چرخه تولید و حمایت از سرمایه گذاران در دستور کار قرار گرفته که وضعیت اشتغال را بهبود می بخشد.

به گزارش ایرنا، عصر امروز همچون روال شنبه های هر هفته ملاقات های مردمی استاندار با مردم بود که این دیدارها حدود چهار ساعت طول کشید.

سید علی احمدزاده در ادامه دیدارهای مردمی روزهای شنبه خود پاسخگوی درخواست‌های مردمی است که بیشتر مواقع از دوردست ترین روستاها به دفتر استاندار می آیند.

وی در خصوص اشتغال به کار فرزندان ایثارگران در دیدار با مردم، گفت: استخدام در دستگاه‌های دولتی از طریق آزمون انجام می‌شود، دولت هم به زودی آزمون بزرگی جهت جذب در دستگاه‌های دولتی برگزار می‌کند که فرزندان ایثارگران می‌توانند نام‌نویسی کنند.

احمدزاده تصریح کرد: اشتغال به نحوی که نامه‌نگاری صورت گیرد در دولت سیزدهم وجود ندارد و در تلاش برای ایجاد چند کارخانه بزرگ هستیم که با احداث این کارخانه‌ها بیش از ۲ هزار نفر از فرزندان استان در شهرهای مختلف مشغول به کار می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جمعیت زیادی از جوانان استان بیکار و جویای کار هستند، بیکاری فرزندان استان به دلیل عدم احداث کارخانه و صنایع بزرگ است که در آینده با شروع به کار واحدهای پتروشیمی ها و پتروپالایشگاه این مشکل تا حدود زیادی رفع شود.

وی در پاسخ به خواسته سرمایه‌گذار طرح پرواربندی بره در شهرستان بهمئی که خواستار تسهیلات تبصره ۱۸ بود، گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ هنوز به استان ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ به متقاضیان پرداخت می‌شود.

احمدزاده بیان کرد: در دور دوم سفر دولت به استان مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال درخواست دادیم که به طرح‌های سرمایه‌گذاری پرداخت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این دیدار عمومی در پاسخ به مطالبه یکی از شهروندان شهرستان گچساران که خواستار رفع مشکلات منطقه پیچاب بود، افزود: اعتبار لازم اختصاص داده شده و با آسفالت جاده پیچاب و روستاهای اطراف، این منطقه از محرومیت خارج می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکل آب کشاورزان منطقه دشتک دیل، افزود: با مشارکت جهاد کشاورزی پروژه آبخیزداری احداث و آب کشاورزی این منطقه تامین می‌شود.

احمدزاده در خصوص وضعیت تونل دیل، بیان کرد: سه هزار میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار گذاشتیم و مواردی وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتر است.

وی با اشاره به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج، گفت: در سفر دولت ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در نظر گرفته شده که ۵۰۰ میلیارد ریال نقد و ۶۰۰ میلیارد ریال از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

احمدزاده در پاسخ به درخواست متقاضی که دارای سه فرزند معلول بود، تصریح کرد: قانون، بهزیستی را مکلف به احداث خانه برای خانواده‌های دارای سه فرزند معلول کرده که در طرح نهضت ملی مسکن صاحب خانه شوند.

وی همچنین در پاسخ به درخواست متقاضیان ۲۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن گچساران، عنوان کرد: معاون امور عمرانی استاندار به همراه متقاضیان بازدیدی از آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در گچساران داشته باشند.

گفتنی است استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این ملاقات عمومی به درخواست کتبی تعدادی از ناشنوایان پاسخ داد.

در این دیدار مردمی سید احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی و علی‌محمد روستا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha