۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴
کد خبر: 85184888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیت الله علم‌الهدی: معرفت‌شناسی دینی جوانان کمتر از حوزه سیاسی است

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز حوزه معرفت شناسی دینی در بین جوانان و مردم قابل مقایسه با رشد سیاسی و اقتصادی نیست.

به گزارش ایرنا،آیت الله سید احمد علم‌الهدی روز یکشنبه در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی طرح جهادی ولایت افزود: آن چنان که امروز جوانان در مسائل سیاسی و اجتماعی و جهانی تحلیل دارند، با کمال تاسف قدرت تحلیل در معرفت شناسی‌های دینی و سیره شناخت اهل بیت و معصومین خرج ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: ما مصائب کربلا را در قالب نوحه خوانی و مصیبت خوانی می‌شنویم و دلمان می‌شکند و یا مبانی نسبت به اهل بیت به صورت موروثی به ما منتقل شده است، اما تحلیل نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث عاشورا گفت: اسارت اهل بیت جریانی بود که بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) پیش آمد و در این جریان هم دشمن برنامه داشت و هم خود اهل بیت برنامه داشتند و یک حرکت انفعالی نبود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: امام حسین(ع) در جریان عاشورا برنامه ریزی کرده بودند و خاندان و همراهان آن حضرت، مجری برنامه و طرحی بودند که آسمانی بود و بوسیله امام معصوم زمان این طرح برنامه ریزی شده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: جامعه آن روز به شکلی در آمده بود که وضعیت عادی تبیین و استدلال فکر در آن جامعه اثر نداشت، آنچه ما باید به آن توجه کنیم این نکته است که گاهی زاویه دید مردم عوض می‌شود و دیگر دلیل و برهان و استدلال و منطق آوردن فایده ای ندارد، چون ارزش‌ها تغییر یافته و در بینش‌های مردم جریان ارزشی تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: پس از عاشورا، انتقال فکر و اندیشه در مردم نیاز به تبیین عاطفی واحساسی داشت و جریان اسارت اهل بیت بعد از واقعه عاشورا ابزار برنده برای تبیین احساس و عاطفه مردم بود.

وی بیان کرد: حضرت زینب (س) و ام الکلثوم و حضرت سکینه خطبه می‌خواندند تا اندیشه را از طریق احساس و عاطفه در دلها و مغزها جای دهند، انتقال اندیشه به مردم با تبیین عاطفی صورت گرفت و جامعه آن زمان را دگرگون کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha