۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85185006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزینه برای نشر حماسه دفاع مقدس سرمایه‌گذاری است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز انتشار کتب دفاع مقدس در استان از محل اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی تامین خواهد شد، گفت: هزینه برای نشر آثار و کتب با محتوای خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس در واقع یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دستگاه‌های فرهنگی با برگزاری نشست تخصصی سه میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای انتشار ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس را از محل اعتبار فرهنگی دستگاه‌ها تامین کنند.

وی عنوان کرد: برای تکمیل المان‌های دفاع مقدس در مرکز استان جلسه تخصصی برای تامین اعتبار برگزار شود و شهرداری براساس تعهد در گذشته مبلغی را برای تکمیل این طرح‌ها تخصیص دهد ما هم همراهی‌های لازم را خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه ما این است که برنامه‌های آغاز هفته دفاع مقدس را به خوبی برگزار کنیم گفت: امیدواریم در سال جاری شاهد همراهی بیشتر دستگاه‌های متولی در اجرای برنامه‌های دفاع مقدس باشیم‌.

قناعت با تاکید بر اینکه همه ما در زمینه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید ورود کنیم افزود: هرکس در این زمینه ورود بیشتری داشته باشد، استفاده بیشتری خواهد برد و مورد توجه شهدا قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: جوانان امروز روزهای دفاع مقدس را درک نکرده‌اند لذا این تکلیف ماست که با تکنیک‌های روز و خیلی هنرمندانه و هوشمندانه افتخارات فراوان و پیام این دوران را برای آنان تبیین و تشریح کنیم.

قناعت گفت: اگر جوانان امروز با رشادت‌های شهدا و رزمندان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند قطعا به آنها افتخار خواهند کرد و شهدا و رزمندگان الگوی نسل جوان ما خواهند شد.

وی با بیان اینکه وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی ما است که افتخارات دوران مقدس به نسل جدید انتقال دهیم، عنوان کرد: اگر به دنبال امنیت پایدار در جامعه هستیم باید فضای معنوی دوران دفاع مقدس در کشور نهادینه شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جنگ را ما شروع نکردیم و جنگ ما، تحمیلی بود اما حضور خودجوش مردم در کنار نیروهای مسلح افتخارات زیادی برای کشور در دفاع مقدس به همراه داشت و برای اولین بار در طول تاریخ یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتاد.

قناعت با ذکر این نکته که همه ما باید به دوران دفاع مقدس افتخار کنیم و به تبیین این دوران بپردازیم، اضافه کرد: در این دوران کشورهای مختلف جهان در تقابل با ما قرار داشتند و گرفتن اسیر از چندین کشور جهان خود گویای این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس امنیت پایدار را برای ما رقم زد و امروز یکی از مقتدرترین کشورهای جهان هستیم، بیان کرد: اگر قرار است امنیت پایدار ادامه پیدا کند و باثبات بماند، باید به موضوع دفاع مقدس بیشتر توجه شود.

قناعت عنوان کرد: قهرمانان ملی ما شهداء، جانبازان و رزمندگان ما هستند که باید برای نسل جوانان الگوسازی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha