۹ هزار میلیارد ریال به توسعه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج - ایرنا-مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال در دور دوم سفر رییس جمهور به استان برای بهبود کیفیت فضاهای آموزشی اختصاص یافته است.

حسنعلی عزت خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این سفر چهار هزار میلیارد ریال برای جمع آوری مدارس سنگی ، چهار هزار و ۷۰۰میلیارد ریال برای تکمیل فضاهای در دست اجرای آموزشی و ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور تکمیل خوابگاه های دانشگاه فرهنگیان و اجرای طرح شهید عجمیان جهت مرمت و بهسازی و ۳۰۰ میلیارد ریال به احداث هنرستان در شهر مارگون اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور تصریح کرد : تا مهر امسال۴۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۳ طرح با پنج هزار میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد.

۹ هزار میلیارد ریال به توسعه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

عزت خواه افزود : در متمم دور نخست سفر افزون بر ۵۰۰میلیارد ریال به اداره کل نوسازی مدارس استان اختصاص یافت که برای تکمیل فضاهای در دست اجرا هزینه و ۳۰مدرسه تحویل آموزش و پرورش استان شد.

وی افزود : با توجه به دستور رییس جمهور در دور اول مبنی بر جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰نفر دانش آموز ، ۷۷مدرسه با ۱۲۴ کلاس درس با اعتباری بیش از۶۰۰میلیارد ریال با مشارکت بنیاد برکت آغاز و تا مهر امسال آماده بهره برداری می شود.

عزت خواه گفت : همچنین در این مدت عملیات اجرایی۳۳مدرسه با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طرح محل منابع مالی محرومیت زدایی آغاز شده که ۳۰ آموزشگاه تا مهر ۱۴۰۲تحویل موقت می شود.

وی افزود : در سال جاری بیش از ۸۰ میلیارد ریال تجهیرات آموزشی ،کمک آموزشی ، هنرستانی و خوابگاهی خریداری و در مدارس مورد نظر توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت سیزدهم عملیات اجرایی ۳۸۵چشمه سرویس بهداشتی در ۱۳۰مدرسه آغاز شده که ۸۰ درصد آنان تحویل موقت شده اند.

وی گفت:در این مدت همچنین۳۳زمین چمن درون مدرسه ای احداث وتحویل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی به دیگر فعالیت های عمرانی در مدارس اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت دولت سیزدهم بالغ بر۱۲۰هزار متر مربع آسفالت و۱۰۰هزارمتر مربع ایزوگام در مدارس استان انجام گرفت و بالغ بر۱۰۰میلیارد ریال تعمیرات مدارس و ۱۵۰میلیارد ریال تجهیزات گرمایشی استاندارد در مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha