پارسال بیش از هزار سقط جنین قانونی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد

یاسوج - ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بر اساس اطلاعات سامانه سیب سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۱۰۱ سقط قانونی انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، " محمد ملک‌زاد" روز دوشنبه اظهار کرد: آمار دقیقی از سقط های عمدی و خودخواسته در دست نیست و انتظار می رود که آمار سقط از این تعداد ثبت شده بیشتر باشد.

ملک زاده با اشاره به انواع سقط ها گفت: سقط ها به سه گروه خودبخودی، پزشکی و جنایی دسته بندی می شوند و یکی از روش‌های موثر در افزایش فرزندآوری کاهش سقط جنین است.

وی آمار سقط جنین در سامانه سیب در سه ماهه سال جاری در استان را ۲۶۹ مورد برشمرد و تاکید کرد: با کاهش فرزندآوری، رشد جمعیت کشور با مشکلات زیادی مواجه می‌ شود.

در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت، تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در سامانه سیب وارد و ثبت می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اهیمت فرزندآوری گفت: این امر در اولویت برنامه‌ دولت است چرا که جمعیت کشور در حال پیر شدن است و نیاز به اقدامات اساسی‌تری برای فرزندآوری و جوانی جمعیت است.

"سعید جاودان سیرت" تشویق جوانان به ازدواج را یکی از راه‌های فرزندآوری برشمرد و یادآور شد: سن ازدواج میان جوان‌ها بالا رفته که با فراهم نمودن شرایط مناسب و ترویج ازدواج آسان، جوانان تشویق به تشکیل زندگی مشترک می‌شوند.

جوانی جمعیت و فرزندآوری با تصمیم و روش های علمی تحقق می یابد

وی افزایش آمار طلاق را نگران کننده توصیف کرد و تاکید کرد: با تشویق به فرزندآوری از طلاق میان زوج‌ها جلوگیری می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مراقبت‌های از زنان باردار را لازم بر شمرد و اضافه کرد: مراقبت از زنان باردار روستایی در اولویت قرار گیرد همچنین سازمان های متولی وظایف خود در این زمینه را به درستی انجام دهند.

جاودان سیرت جوانی جمعیت و فرزندآوری را منوط به ارایه مطالب علمی و تصمیم‌گیری کارشناسانه و علمی دانست و تاکید کرد: فرهنگ ‌سازی برای افزایش جوانی جمعیت استمرار داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha