کره جنوبی و آمریکا توافقنامه تقویت زنجیره تامین امنیتی امضا کردند

تهران- ایرنا - آژانس تدارکات نظامی کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد این کشور و آمریکا در توافقنامه ای را درچارچوب تقویت دوجانبه زنجیره تامین امنیتی امضا کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، براساس اطلاعات دفتر برنامه ریزی مالکیت نظامی کره جنوبی، ای اوم دونگ هوآن وزیر دفاع کره جنوبی و ویلیام ای لاپلانت نماینده دفتر نظامی برای مالکیت و نگهداری آمریکا در دیدار کمیته همکاری صنعتی و تکنولوژی دفاعی در واشنگتن توافقنامه امضا کردند.

بدین ترتیب دو طرف توافق امنیت زنجیره تامین دفاعی را امضا کردند که به دو متحد اجازه می دهد به محض تکمیل روندهای اداری درخواست ارسال سفارش های مرتبط با مسائل نظامی یکدیگر را در اولویت قرار دهند.

دو طرف همچنین درباره تلاش هایی برای امضای توافقنامه دوطرفه خریداری و تهیه موارد نظامی که برای تسهیل برخی موانع تجاری جهت صادرات دوجانبه نظامی بود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ماه مه سال گذشته میلادی در نشست سئول توافق کردند مذاکراتی در راستای توافقنامه ای به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت همکاری در زنجیره تامین نظامی را آغاز کنند.

طی آخرین مذاکرات، دو کشور همچنین توافق کردند راه هایی برای تحقیقات و توسعه در تکنولوژی های مهم را آغاز کنند و جلسه بعدی این کمیته در سه ماهه دوم سال میلادی آینده در کره جنوبی برگزار شود.

نخستین دور این مذاکرات سالانه پس از همه گیری ویروس کرونا به عنوان نخستین جلسات از این دست از سال ۲۰۱۸ برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha