۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85185462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستای «رَزینی» نهاوند با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شد

همدان-ایرنا- فرماندار نهاوند گفت: ۱۰ هزار متر مربع کوچه، معابر و خیابان روستای رزینی این شهرستان در سال جاری با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری نهاوند، ضرغام احمدوند در بازدید از پروژه اجرای آسفالت و طرح هادی در روستای رزینی با اشاره به اینکه هزار و ۷۰۰ تن آسفالت در روستای رزینی استفاده شد اظهار داشت: روند آسفالت و عملیات اجرایی طرح‌های هادی در روستاهای شهرستان با تامین اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق روستایی یکی از اولویت های دولت مردمی سیزدهم است گفت: دولت هزینه های زیادی در بخش های عمرانی و خدماتی برای رفاه ساکنان در روستاها انجام داده است که این روند همچنان ادامه دارد.

روستای «رزینی» نهاوند با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شد

فرماندار نهاوند عملکرد بنیاد مسکن شهرستان در روستاها را رضایت بخش و مطلوب اعلام کرد و افزود: اجرای پروژه های عمرانی و طرح های هادی با اولویت روستاهایی که مردم مشارکت و همراهی بیشتری دارند، انجام خواهد شد.

فرماندار نهاوند به همراه معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری، بخشدار خزل و مدیر بنیاد مسکن شهرستان از وضعیت پروژه آسفالت و اجرای طرح هادی و عمرانی در روستای رزینی بازدید کرد.

افزایش شاخص اجرایی طرح های هادی در دولت سیزدهم

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان چندی قبل در گفت وگو با ایرنا گفت: این استان در بهسازی روستایی پیشتاز کشور است به گونه ای که متوسط شروع بهسازی روستایی در سطح کشور ۵۵ درصد و در استان با پیگیری های مسئولان ۸۵ درصد است.

یونس شریفی مفید اظهار داشت: شاخص اجرایی طرح های هادی در دولت سیزدهم افزایش چشمگیری داشته است و با توجه به سفر رئیس جمهور به استان همدان اعتبارات قابل قبولی مصوب شد و به خصوص این اعتبارات که پیشتر به صورت اسناد خزانه بود به سمت نقدی رفته و اکنون شرایط بهتری است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان همدان در مرداد سال گذشته چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای سه نوع فعالیت در استان مصوب شد که تاکنون از محل سفر ۳۷۰ میلیارد ریال برای سال اول اختصاص داده شد و مابقی سال‌های آینده تخصیص می‌یابد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: ۱۴۳ روستا برای اجرای طرح های هادی از محل اعتبارات سفر تامین اعتبار شد که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر شهریور (سال مالی) جذب می‌شود.

شریفی مفید گفت: ۱۲۳ کیلومتر راه روستایی در سطح استان با ۱۲۰ هزار تن آسفالت به مساحت ۸۶۱ هزار متر مربع در اعتبارات ۱۴۰۱ اجرا شده که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال جاری نیز تاکنون اعتبارات به استان و کمیته های برنامه ریزی ابلاغ نشده است.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۱۹۰ هزار نفر در ۱۰۵ کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.

رَزینی روستایی در دهستان سلگی، بخش خزل در ۳۰ کیلومتری شهرستان نهاوند در استان همدان است و تقریبا دارای بافتی شهری و بیشتر ساختمان‌های آن نوساز و استاندارد است.

جمعیت این روستا بر اساس سرشماری ۱۳۹۵، سه هزار و ۱۱۸ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha