۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85185922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس خواستار توقف درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه شد

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن اعلام مخالفت با درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه «عین الحلوه» لبنان خواستار توقف این درگیری‌ها شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با مسوولیت ملی و با نگرانی شدید وخامت جدی اوضاع امنیتی در اردوگاه «عین الحلوه» لبنان و قربانی شدن، جراحات و ارعاب ناشی از آن را دنبال می‌کنیم.

حماس خواستار خودداری از توسل به سلاح در حل مشکلات و اختلافات، به دلیل پیامدهای جدی آن بر صلح مدنی در اردوگاه‌های کشور لبنان شد.

حماس در ادامه کرد: برای مهار بحران کنونی، رهبری سیاسی جنبش در لبنان بلافاصله با همه نیروها و جناح‌های فلسطینی، سازمان اقدام ملی مشترک فلسطین و همچنین مقامات رسمی و حزبی لبنان ارتباط و هماهنگی برقرار کرد.

این جنبش همچنین تاکید کرد: ما بار دیگر بر همکاری همه نیروها و جناح‌های فلسطینی و مقامات ذی‌ربط در کشور لبنان برای ادامه کار به منظور توقف درگیری‌ها تأکید می‌کنیم.

در درگیری‌ها در داخل اردوگاه عین الحلوه تاکنون شش نفر کشته شده و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده اند.

این درگیری‌ها از شنبه شب و پس از ترور یکی از افسران ارشد جنبش فتح و سه نفر از محافظانش در داخل اردوگاه آغاز شد و پیش از این، چند بار میانجیگیری باعث آرام شدن موقت اوضاع شد اما دوباره درگیری ها از سرگرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha