۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۵۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85186100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه سوئد  بر ادامه گفت و گو با سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد

تهران – ایرنا- در میان ادامه هتک حرمت قرآن کریم، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه گفت که از نظر استکهلم ادامه گفت وگو با سازمان همکاری اسلامی اهمیت و ارزش زیادی دارد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه سوئد افزود که در روزهای اخیر مذاکراتی را با "بسیاری از وزرای خارجه" این سازمان ۵۷ عضوی آغاز و نامه‌ای برای همه آن‌ها ارسال کرده است و در آن در خصوص "چگونگی آزادی تظاهرات در سوئد" توضیح داده است.

وی در بیانیه خود گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) امروز بعدازظهر نشستی در سطح وزرای خارجه برگزار می‌کنند تا درباره تظاهرات اخیر [قرآن‌سوزی] در سوئد و دانمارک بحث کنند. ما ارزش و اهمیت زیادی در ادامه گفتگو با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی می‌بینیم.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در هجدهمین نشست فوق العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی که به شکل ویدئو کنفرانس (برخط) برگزار شد، ضمن قدردانی از حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای تسهیل برگزاری نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عراق و پادشاهی عربستان سعودی تشکیل شد، گفت: نشست امروز را باید اقدامی در تداوم کوشش‌های قبلی دولت‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در امر مقابله با اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و ارزش‌های دین اسلام در نظر گرفت. گردهمایی امروز ما نمایان‌گر عزم استوار دولت‌های اسلامی به عنوان نمایندگان امت واحده اسلام برای مقابله موثر با پدیده شوم اسلام هراسی، نفرت‌پراکنی و اعمال تبعیض و خشونت نه تنها علیه مسلمانان بلکه علیه اعتقادات، اصول، ارزشها و مقدسات آن‌ها و سایر ادیان الهی و ابراهیمی است.

« «سلوان مومیکا» و «سلوان ناجم» امروز مقابل پارلمان سوئد بعد از هتک حرمت قرآن کریم صفحاتی از آن را آتش زدند.

این افراد اواخر ماه ژوئن هم بیرون مسجدی در استکهلم، قرآن را مورد هتک حرمت قرار داده بودند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

«سلوان مومیکا» فرد تندرو ۳۷ ساله عراقی الاصل چند هفته پیش با مجوز پلیس سوئد و در حضور ده‌ها نفر یک جلد قرآن کریم را در برابر مسجد جامع استکهلم آتش زد که با موج محکومیت گسترده بین المللی روبرو شد.

دستگاه قضایی و دولت عراق در سایه تاکید مقامات و شخصیت‌های سیاسی و دینی و اقشار مختلف مردم، خواهان استرداد وی به عراق برای محاکمه شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha