تلاش‌ها برای بازگشایی راه ۴۲ روستای محدوه رودخانه کاجو قصرقند ادامه دارد

زاهدان- ایرنا- معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تلاش‌ها برای بازگشایی راه ۴۲ روستای درگیر سیلاب محدوده رودخانه کاجو قصرقند از اوایل مردادماه تاکنون ادامه دارد.

روح الله سرگزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی به سیستان و بلوچستان تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان در آماده باش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه راه این روستاهای مذکور تا فروکش کردن طغیان رودخانه‌های محلی همچنان بسته است اما نیروهای امدادی در حال خدمات رسانی به مردم آسیب دیده هستند.
معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بروز بارندگی های شدید و پراکنده در جنوب استان برخی راه‌های اصلی بسته شد که با تلاش نیروهای راهداری در حال حاضر تمام مسیرهای باز و تردد در آنها در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، استان پهناور سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده و به همین دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره ای و پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها بسیار نامناسب است به طوریکه در برخی اوقات تمامی بارندگی های سالانه یک منطقه و حتی بیش از ۲ برابر آن در کمتر از ۲۴ ساعت نازل شده و سیلاب های سهمگین ایجاد می کنند.

این ویژگی های جغرافیایی و طبیعی سبب شده که در بسیاری از سال‌ها سوانحی چون خشکسالی و سیل بطور توامان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان رخ دهد.

بخش های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی(کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید ۱۲۰ روزه و طوفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های انجام شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha