رطوبت هوا در پنج نقطه کهگیلویه و بویراحمد به بیش از۴۰ درصد رسید

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:رطوبت هوا در پنج نقطه استان از جمله دوگنبدان،یاسوج، امامزاده جعفر، لنده و سی سخت به بیش از ۴۰درصد رسیده است.

ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:از شبانه روز گذشته تاکنون بیشترین میزان رطوبت هوای کهگیلویه و بویراحمد در ایستگاه هواشناسی شهر لنده به میزان ۵۷درصد به ثبت رسید.

وی بیان کرد: در این مدت بیشترین میزان رطوبت هوای شهرهای یاسوج ۵۶، دوگنبدان ۴۱ و امامزاده جعفر۴۰ و سی سخت۴۰ درصدگزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین حداکثر رطوبت هوای شهرهای مارگون ۳۰ و دوگنبدان۳۲ در صد طی شبانه روز گذشته تاکنون گزارش شده است.

وی عنوان کرد: روند شرجی و رطوبت بالا در هوای استان تا ۴۸ ساعت آینده ادامه دارد.

بهره مند با اشاره به اینکه افزایش دما از دیگر پدیده های مهم هواشناسی استان در شبانه روز آینده است افزود: حداکثر دمای هوای مناطق گرمسیری امامزاده جعفر و دوگنبدان در گرمترین زمان ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۴۳ و ۴۱.۴ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین بیشینه دمای هوای دیگر شهرهای گرمسیری لنده ۴۳.۶، لیکک ۴۲.۶و دهدشت ۴۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:شبانه روز گذشته حداکثر دمای شهرهای سردسیری یاسوج ۳۴.۷، سی سخت ۳۳.۸و مارگون ۳۲.۶درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند افزود: همراهی رطوبت و افزایش دما منجر به شدت گرمای هوای استان شده به همین علت نیاز است تا شهروندان استان برای پیشگیری از خاموشی برق مدیریت این حامل انرژی را رعایت کنند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha