۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85212851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شدت گرمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85212851
شدت گرمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوای مناطق گرمسیری و سردسیری استان نسبت به اول هفته جاری ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

دمای هوا در گرمترین روزهای تابستان امسال در ایستگاه مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد مانند شهر لنده و منطقه امامزاده جعفر تا ۴۹ درجه سانتیگراد نیز گزارش شد.

ولی بهره مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حالی که حداکثر دمای هوای گچساران یکی از گرمترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد در روز شنبه سوم شهریور ماه امسال ۴۵ درجه سانتیگراد بود بیشینه دمای این شهرستان گرمسیری در شبانه روز گذشته به ۴۲ درجه سانتیگراد کاهش یافته است .

وی عنوان کرد: بیشینه دمای هوای ایستگاه شهر لنده نیز با چهار درجه سانتیگراد کاهش نسبت به اول هفته جاری ۴۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی بیان کرد: حداکثر دمای هوای شهر دهدشت نیز که در ابتدای هفته ۴۴ درجه سانتیگراد بود در گرمترین ساعت روز گذشته به ۴۲ درجه سانتیگراد کاهش یافت .

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:بیشینه دمای هوای لیکک نیز با حدود ۲ درجه سانتیگراد کاهش نسبت به گرمترین زمان سه روز پیش، عصر روز گذشته ۴۲درجه سانتیگراد ثبت شد.

بهره مند افزود: حداکثر دمای هوای یاسوج و سی سخت که در ابتدای هفته به ترتیب ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده بود در گرمترین زمان شبانه روز گذشته به ترتیب به ۳۴ و ۳۱ درجه سانتیگراد کاهش یافت.

وی ابراز کرد: روند کاهشی دمای هوای استان امروز نیز به شکل نامحسوس به اندازه یک درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افزایش وزش باد از دیگر پدیده های هواشناسی استان است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha