مرکز شتاب‌دهی نظارت بر فضای مجازی در اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - مرکز شتاب‌دهی تیک آپ به منظور نظارت و اندیشه‌ورزی در تولیدات و محتواهای فضای مجازی، با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی در استان اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز سه‌شنبه در آئین راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی تیک آپ در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل گفت: این مرکز بعد از حدود چهار سال وقفه با همت این اداره کل ، شورای اندیشه‌ورزی رسانه و فضای مجازی و نیز عوامل مرکز یاد شده بار دیگر فعال شد.

امیر رجبی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را عضو مرکز شتاب‌دهی تیک آپ می‌دانیم و باید با هم‌افزایی جهت تحقق هدف‌های متعالی این مرکز در حوزه فضای مجازی پیش برویم و از امکانات خوب برخی دستگاه‌ها به خوبی استفاده شود.

روزبه رحمانی ، کارشناس و مسئول فناوری اطلاعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این آئین با اشاره به اهمیت و تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر کودکان و نوجوانان، از تهیه موشن‌گرافی نظام رده‌بندی سنی این قبیل بازی‌ها در حوزه فناوری اطلاعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل خبر داد و گفت: هدف از این کار، راهنمایی والدین و فرزندان برای انتخاب بازی‌های مناسب و آگاهی از تاثیرات بازی‌های مخرب است.

وی این اقدام را برای آشنایی خانواده‌ها با الزامات فضای مجازی و محدودیت‌های لازم برای کودکان و نوجوانان مفید دانست و افزود: برای تاثیرگذاری بیشتر بر کودکان و نوجوانان به فکر تهیه شخصیت یا نماد خاصی هستیم تا جامعه هدف از آن الگوبرداری کند.

مسعود کوهی ، مدیر مرکز شتاب‌دهی تیک آپ استان اردبیل نیز به سابقه فعالیت این مرکز از سال ۹۵ به شکل مرکز فناوری و استارتاپ اشاره کرد و گفت: در چرخه فناوری استان سه هزار نفر فعالیت می‌کنند و مرکز شتاب‌دهی تیک آپ در واقع به عنوان مبادی ورودی شرکت‌های صنایع خلاق فعالیت خواهد کرد.

وی تعداد اعضای تیم مدیریتی و اجرایی این مرکز را ۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: طی سال‌های گذشته به ۹ هزار نفر آموزش دادیم ، از زیرشاخه‌های این مرکز ۳۲۰ نفر زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند و تاکنون حدود ۱۰۰ رویداد فناورانه را نیز برگزار کرده‌ایم.

او به وجود بخش‌های مختلفی در مرکز شتاب‌دهی تیک آپ از جمله اتاق نمایش فیلم ، مانیتورینگ ، آموزش و اتاق فکر اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه‌های مرتبط این مرکز در جهت نظارت و اندیشه‌ورزی در فضای مجازی و تولید محتواهای مناسب برای مخاطبان موفق‌تر عمل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha