۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85186610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردستان در تابستان با کمبود آب شرب مواجه است

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85186610
اردستان در تابستان با کمبود آب شرب مواجه است

کاشان- ایرنا- مدیر آب و فاضلاب اردستان گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و کمبودبارندگی در منطقه‌، شهر اردستان در فصل تابستان با کمبود آب شرب مواجه است.

به گزارش ایرنا علی عباسی روز سه شنبه در نشست شواری حفاظت از منابع آب افزود: با توجه به خشکسالی، گرمای زیاد هوا و کمبود آب در اصفهان، روزانه ۵۰ تا ۶۰ لیتر در ثانیه آب از اصفهان به اردستان ارسال می شود که تکافوی نیاز شهرستان را نمی کند و کسری آن از چاه ها تامین می شود.
وی تصریح کرد: برای زمان بحران نیاز به حفر یک حلقه چاه است که با توجه به اینکه شهرستان جزو مناطق ممنوعه برای احداث چاه محسوب می شود، ضروری است شورای تامین پیگیر صدور مجوز حفر یک حلقه چاه اضطراری برای اردستان باشد.
مدیر آب و فاضلاب اردستان بیان کرد: میزان مصرف آب در منطقه متناسب با منطقه کویری نبوده، فرهنگ سازی لازم انجام نشده و ضروری است که خانواده ها در مصرف بهینه آب بیشتر دقت کنند و اصحاب رسانه در این زمینه با این اداره همکاری مستمر داشته باشند.
عباسی گفت: در حال حاضر یک سوم آب مصرفی شهرستان، ۲ میلیون متر مکعب است که از شبکه آبرسانی اصفهان و ۵۰ حلقه چاه عمیق و برخی قنات های اردستان تامین می شود، همچنین آب مصرفی شهر اردستان از شبکه اصفهان و یک حلقه چاه و در زمان بحران از چاه شهرداری تامین می شود.
وی افزود: استفاده از انشعاب غیر مجاز و نصب پمپ غیرمجاز آسیب جدی به شبکه آبرسانی وارد می کند و خط قرمز آبفا است، در سال جاری ۱۰ انشعاب غیر مجاز شناسایی و جمع آوری شده است.

حفر چاه جدید نیاز به اخذ مجوز از اداره منابع آب دارد
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان گفت: حفر چاه جدید در اردستان نیازمند صدور مجوز توسط اداره منابع آب است که آن هم شرایط خاص دارد.
ابوالفضل مختار زاده افزود: اداره آب و فاضلاب برای جابجایی چاه فعلی مجوز گرفت مشروط بر اینکه چاه جدید که حفر شد، چاه قبلی را پر نماید که‌ اینکار انجام نشده و اعتراض مالکان قنات ۲ طبقه را به همراه داشته است.
وی اظهار کرد: برای اخذ مجوز حفر چاه اضطراری، اداره آب و فاضلاب باید در خواست خود را به صورت کتبی به شورای تامین شهرستان ارایه کرده تا این شورا با بررسی کارشناسی تصمیم گیری کند.
به گفته عباسی، اردستان ۲۸ هزار مشترک آب و ۲ هزار و ۳۰۰ مشترک فاضلاب دارد، همچنین شهرستان دارای ۱۴۲ کیلومتر خط انتقال آب، ۳۹۰ کیلومتر خط انتقال آب روستایی، ۲۴۲ کیلومتر شبکه شهری، ۷۵۰ کیلومتر شبکه داخلی روستا و ۴۵ کیلومتر شبکه‌ فاضلاب است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha