بانک سپه ۲۰ میلیارد دلار در طرح‌های صنعتی و تولیدی سرمایه‌گذاری کرد

اردبیل - ایرنا - عضو هیات مدیره بانک سپه گفت: این بانک در راستای اهداف دولت حرکت کرده و در سال‌های اخیر ۲۰ میلیارد دلار در طرح‌های صنعتی و تولیدی کشور مشارکت و سرمایه‌گذاری کرده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد محقق‌نیا روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی آرتا پلاست اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانک سپه ظرفیت و قابلیت بیشتری به اندازه پنج بانک کشور در حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی دارد و همواره دنبال حمایت از بخش خصوصی با هدف رونق تولید و اشتغال در کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری بانک سپه بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری در کشور محسوب می‌شود ، اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری این بانک در بین دیگر شرکت‌های بانکی بیشترین سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: هدف بانک سپه سودآوری نیست و اعتبار موجود این بانک صرف توسعه، تولید و اشتغال شده و ریالی از اعتبارات این بانک در ارز و بورس سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

عضو هیات مدیره بانک سپه اظهار کرد: بانک سپه ماهیت دولتی دارد و در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی حرکت می‌کند که علاوه بر ارائه تسهیلات خرد و برآوردن نیازهای مردم، تسهیلات کلانی هم به واحدهای صنعتی پرداخت کرده است.

حجت‌الاسلام محقق‌نیا همچنین تمرکزدایی اعتبارات در بانک‌های مرکز کشور را ضروری دانست و گفت: ۵۵ درصد اعتبارت در بانک‌های مرکز کشور متمرکز است که می‌توان با تمرکززدایی توسعه و رونق استان‌های محروم را با ارائه تسهیلات کم‌بهره رقم زد.

وی جایگاه شعب اردبیل را در بین شعبات دیگر بانک سپه در کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: جایگاه شعب اردبیل در بین شعبات دیگر بانک سپه باید بیش از این ارتقا یابد.

عضو هیات مدیره بانک سپه با بیان اینکه آرتاپلاست نمین یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی موفق در کشور است ، ادامه داد: در این واحد صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل هستند و قرار است یک هزار شغل جدید هم در این مجموعه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام محقق‌نیا گفت: این کارخانه با کمترین امکانات و کمترین استفاده از تسهیلات بانکی به یک جایگاه خوبی رسیده و در ارزآوری، اشتغالزایی، درآمدزایی و خودکفایی کشور در تولید ام دی اف و محصولات جانبی آن بسیار مفید واقع شده است.

ضیاء محمدی ، مدیر بانک سپه منطقه اردبیل هم به خبرنگار ایرنا گفت: در چند سال گذشته این بانک ۳۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی در این استان پرداخت کرده است.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته شعب بانک سپه اردبیل رتبه اول را در پرداخت تسهیلات در بین بانک‌های سپه در کشور کسب کردند.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ به واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل پرداخت شده که از این لحاظ این بانک رتبه اول را در بین بانک‌های استان کسب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha