تکرار موفقیت در بازی‌های آسیایی اولویت روز وزارت ورزش است

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، مازندران را قطب ورزش در خاورمیانه و آسیا دانست و گفت: تکرار موفقیت در بازی‌های آسیایی اولویت روز این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "پیشتر سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: حدود ۸۰ ورزشکار مازندرانی در ۲۱ رشته ورزشی شانس حضور درمسابقات بازی های آسیایی هانگژو چین را دارند.

حسین دلیری در حاشیه جلسه بررسی مشکلات قهرمانان ورزشی مازندران در ساری افزوده بود: حدود ۱۴ شهرستان از مازندران در این رویداد مهم ورزشی نماینده ورزشکار خواهند داشت و ۱۲ مربی و هشت داور نیز شانس حضور در این مسابقات آسیایی را دارند.

این مسابقات از ۱۶ مهرماه در چین آغاز خواهد شد و ورزشکاران مازندرانی نیز امید بسیاری در کسب مدال ها دارند.

بازی‌های آسیایی که «آسیاد» هم خوانده می‌شود، یک رویداد چند ورزشی قاره‌ای است که هر چهار سال یکبار بین ورزشکاران کشورهای مختلف سراسر قاره آسیا توسط شورای المپیک آسیا برگزار می‌شود.

این رویداد تا سال ۱۹۷۸ توسط فدراسیون بازی‌های آسیایی برگزار می‌شد اما در نشست دهلی نو تصمیم گرفته شد که پس از آن توسط شورای المپیک آسیا (OCA) ساماندهی و برگزار شود.

این بازی‌ها توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به رسمیت شناخته می‌شود و به عنوان دومین رویداد بزرگ چند ورزشی پس از بازی‌های المپیک توصیف می‌شود. "

خسرو قمری روز سه‌شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران در ساری با بیان اینکه وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به ورزش مازندران دارد، افزود: مدال آوری ورزشکاران این استان در آوردگاه های جهانی و بین المللی بیانگر نقش و اهمیت ورزش این استان در سطح کشور است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با تعامل و همکاری یکدیگر اتفاقات خوبی برای ورزش و جوانان مازندران رقم بخورد که در نهایت نفع آن به ورزش کشور خواهد رسید.

این مقام با اشاره به ظرفیت بالای ورزشکاران مازندرانی در کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات مختلف بین المللی، خاطرنشان کرد: مدال هایی که ورزشکاران این استان در آوردگاه های جهانی کسب کردند، به تنهایی برابر می کند با تمام مدال هایی که برخی کشورها کسب کردند و این نشان از قدرت ورزش مازندران است.

تکرار موفقیت در بازی‌های آسیایی اولویت روز وزارت ورزش است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر نگاه مجموعه وزارت ورزش توجه به آمادگی ورزشکاران برای حضوری قدرتمند در بازی های آسیایی است تا بتوانیم افتخارات ادوار گذشته را تکرار کنیم.

قمری، بر لزوم تلاش و اهتمام بیشتر مسئولان برای جذب منابع اعتباری به طور کامل تاکبد کرد و گفت: پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور باید در اولویت کاری باشد تا کارها معطل نماند.

وی همراهی، تعامل و همکاری دیگر مسئولان دستگاه های اجرایی برای تکمیل طرح های عمرانی بویژه در حوزه ورزش را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات فراروی قشر جوان جامعه رفع خواهد شد.

وی بر لزوم توجه ویژه به حوزه جوانان تاکید کرد و گفت: در بخش جوانان و سمن ها در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان مازندران باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

در پایان این آیین از عادل عالیشان سرپرست ورزش و جوانان مازندران تقدیر و علی رحبی وندچالی به‌عنوان مدیرکل جدید این دستگاه اجرایی معرفی شد.

مازندران دارای ۵۴ هیات استانی و ۸۰۰ هیات شهرستانی و بیش از ۱۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha