۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85187013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم بزرگداشت خاکسپاری شهدای کربلا در حرم امام حسین (ع) برگزار شد+ فیلم

بغداد - ایرنا - مراسم ویژه بزرگداشت خاکسپاری شهدای کربلاء در بین الحرمین و حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد، هزاران زن شرکت داشتند و یاد خاکسپاری شهدای کربلاء توسط قبیله بنی اسد را گرامی داشتند.

زنان شرکت کننده در حالی که در رثای شهدای کربلا اشک ماتم می ریختند، سینه زنان و با سردادن شعارهای «یا حسین»، «یالثارات الحسین» و «هیات من الذله» وارد حرم مطهر امام حسین (ع) و سپس از بین الحرمین وارد حرم مطهر ابوالفضل العباس (ع) برادر باوفای سید الشهدا شدند.

در این مراسم برخی از زنان شرکت کننده سبد و زنبیل‌هایی بر سر داشتند که گفته شد در آنها کفن است.

همچنین برخی از آنها در اعتراض به هتک حرمت قرآن در سوئد، دانمارک و آلمان، قرآن به دست داشتند و برخی نیز پرچم های سیاه و سبز که بر روی آنها در رثای امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا مطالبی حک شده بود را حمل می کردند.

در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به یاد شهدای کربلا مرثیه سرایی کردند.

به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرات نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین(ع) را به خاک بسپارد، تا اینکه ۱۳ محرم گروهی از زنان قبیله بنی‌اسد که در غاضریه، روستایی نزدیک به فرات زندگی می‌‎کردند، نزد پیکرهای پاک امام حسین(ع) و یارانش حاضر شدند و بر آنان نماز گذاردند و آنان را به خاک سپردند.

هر ساله در ۱۳ محرم زنان طایفه بنی‌اسد در مراسمی نمادین در حرم امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

امروز سه شنبه در عراق مصادف با ۱۳ محرم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha