۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۸:۱۸
کد خبر: 80906695
T T
۰ نفر
مراسم نمادين تشييع و تدفين شهداي كربلا در آمل برگزار شد

ساري- همزمان با دوازدهمين روز از ماه محرم، آئين سنتي و مذهبي تشييع و تدفين نمادين شهداي كربلا عصرشنبه در شهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين مراسم كه با حضور پرشور عاشق خاندان عصمت و طهارت از شهرستان آمل برگزار شد ، با گراميداشت اقدام و اهتمام قبيله بني اسد در تدفين پيكر هاي مطهر شهداي كربلا در آييني سنتي و به صورت نمادين مراسم تشييع و تدفين شهداي كربلا در گلزارشهداي اين شهرستان برگزار شد.

عزاداران حسيني با سردادن نوحه و سينه زنان به ياد شهداي دشت كربلا گريستند و ناله سردادند .

هيات هاي عزاداري و سوگواران امام حسين (ع) از خيابان طالب آملي تا آستانه مباركه امامزاده ابراهيم(ع) وگلزارشهداي امامزاده ابراهيم و در زير بارش شديد باران اين آيين را با شكوه تمام برگزار كردند.

شمارزيادي از مردان وجوانان آملي با لباس هاي دوران واقعه كربلا و ادواتي نظير بيل وكلنگ و نيز زناني با در دست داشتن فانوس و پارچه هايي براي حمل وتدفين نمادين شهداي واقعه در طول مسير حضور داشتند.

شدت بارندگي در مسير انتهايي و محوطه آستانه مباركه امامزاده ابراهيم (ع) به حدي بود كه، شوق انجام اين آيين معنوي و علاقه آنان به خاندان اهل بيت(ع)، سختي تردد و بارش زياد باران را در آن بي اثر گذاشته بود.

در روايت آماده است، زمان شهادت امام حسين(ع) و اصحابش در دهم محرم سال 61 هجري قمري بوده است و دفن پيكر مطهر آن حضرت و ديگر شهداي كربلا در پايان روز دوازدهم و شب سيزدهم محرم توسط گروهي از مردان قبيله بني اسد كه درنزديكي كربلا چادر زده و سكونت داشتند انجام شده است.

وقتي لشكر عبيدالله زياد به سوي كوفه حركت كرد ، بدنهاي پاك و مطهر امام حسين (ع) و اصحاب با وفايش روي زمين باقي مانده بود و كسي جرأت نمي كرد آنها را دفن كند، تا اين كه زنان قبيله بني اسد، مردان خود را مورد شماتت قرار دادند و آنان را به انجام دفن اين عزيزان ترغيب كردند.ك/3

ك/7327/402