تجهیز منطقه آزاد قصرشیرین نیاز به حمایت کامل دستگاه های خدماتی دارد

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به کوتاه بودن زمان و عقب افتادگی در تامین زیرساخت‌های منطقه آزاد قصرشیرین به دستگاه‌های خدمات‌رسان استان تاکید کرد که در مرحله پیشرانی از این منطقه حمایت کامل را داشته باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «وحید محمدی» در جلسه شورای راهبردی منطقه آزاد قصرشیرین که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران کل دستگاه‌های خدمات رسان در سرسرای جلسات شهید قلیوند استانداری تشکیل شد، افزود: می‌بایست لیست نیازمندی‌های زیرساختی منطقه آزاد قصرشیرین، میزان خدمات و اعتبار لازم برای تامین و تجهیز آن در فرصت کوتاهی تهیه و تصویب شود.

وی با بیان اینکه به هر دلیل در راه‌اندازی منطقه آزاد قصرشیرین عقب افتادگی داریم، تصریح کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان برای پیشران منطقه آزاد حمایت کامل داشته باشند تا این منطقه به درآمدزایی و خودکفایی در تامین هزینه‌ها برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تاکید بر اهمیت منطقه آزاد قصرشیرین برای توسعه تولید و تجارت در استان، افزود: پیش از این مناطق آزاد به دروازه واردات در کشور تبدیل شدند، براساس هدف‌گیری و راهبرد دولت سیزدهم این مناطق نقش تولیدی و صادراتی را خواهند داشت که بر این اساس منطقه آزاد قصرشیرین نیز منطقه تولیدی-صادراتی خواهد شد.

محمدی در ادامه با اشاره به دیدار استاندار کرمانشاه و استاندار دیالی عراق، موضوع منطقه آزاد سه جانبه ایران، کردی و عربی را یکی از موضوعات مطرح شده در این دیدار عنوان کرد و گفت: پیرو این مذاکرات و برنامه ریزی پیش از آن، استان کرمانشاه حساب ویژه‌ای بر ایجاد این منطقه باز کرده و این هدف گذاری براساس افق‌های بلندمدت و حفظ بازارهای صادراتی در منطقه بوده است.

به گزارش ایرنا؛ با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha