استاندار کرمانشاه: زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با نگاه بلند مدت ایجاد شود

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: در طرح منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین باید آینده را دید و نگاه بلند مدت به زیرساخت های این منطقه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدطیب صحرایی» روز جمعه در حاشیه سفر به قصرشیرین و بازدید از مرزپرویزخان و منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین افزود: شهرستان مرزی قصرشیرین یک ریشه زیبای تاریخی دارد که باید قدر آن را بدانیم.

وی اظهار کرد: باید کار در این شهرستان به اندازه تمدن و تاریخ بلند آن باشد چون یکی از آسیب ها این است که کار در مناطق، ریشه دار و ماندگار نیست.

استاندار کرمانشاه گفت: مشاوران طرح منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین باید ماندگار و بلند مدت فکر کنند و امروز و مشکلات کنونی را نیز مورد توجه قرار دهند.

صحرایی ادامه داد: ما تردد مسافران و مهمانان را نیز داریم از این رو نیاز است هم برنامه کوتاه مدت و هم برنامه بلند مدت داشته باشیم و در سفر آینده به این شهرستان باید آثار کار را عملی ببینیم.

در سفر استاندار کرمانشاه به قصرشیرین سرپرستان معاونت عمرانی و اقتصادی استانداری به همراه نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی وی را همراهی می کنند که تا کنون در جریان این سفر بازدید از مرز رسمی پرویزخان، حضور در مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهید و حضور در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین انجام شده است.

استاندار کرمانشاه: زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با نگاه بلند مدت ایجاد شود

به گزارش ایرنا، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال گذشته منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با وسعت هفت هزار و ۲۲۳ هکتار به طور رسمی به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید که این منطقه آزاد تجاری محدوده مرز خسروی تا پرویزخان را در برمی‌گیرد.

منطقه آزاد تجاری، موقعیت جغرافیایی مشخصی است که اغلب در محدودهٔ داخل یک بندر یا مجاورت آن قرار گرفته و تجارت در آن با سایر نقاط جهان محدودیت ندارد؛ به این معنی که می توان بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی کالا صادر یا وارد کرد یا آن ها را برای مدتی ذخیره و در صورت لزوم بسته بندی و دوباره صادر کرد، هدف از ایجاد چنین تسهیلاتی، جذب سرمایه گذاران خارجی، توسعه صادرات، انتقال فناوری و رشد صنعت و اشتغال است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha