۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85187427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین گروه شهروندان اروپایی از نیجر خارج شدند

۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85187427
نخستین گروه شهروندان اروپایی از نیجر خارج شدند

تهران- ایرنا - پس از وقوع کودتای هفته گذشته در کشور آفریقایی نیجر، نخستین هواپیمای های نظامی حامل شهروندان اروپایی امروز چهارشنبه از آن کشور خارج شده و در پاریس و رم بر زمین نشستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، حکومت نظامی بعد از هفتمین کودتای نظامی طی ۳ سال گذشته در غرب و آفریقای مرکزی در نیجر موجب شد تا محمد بازوم رئیس جمهوری منخب این کشور و دولتش در ۲۶ ژوئیه ( ۴ مرداد ) از قدرت برکنار شوند.

با توجه به خطر افزایش بحران داخلی در نیجر، فرانسه که قدرت استعماری سابق در این کشور بود، به همراه ایتالیا و اسپانیا اعلام کردند شهروندان خود را از طریق هوایی از نیجر خارج می کنند. بدین ترتیب نخستین پرواز فرانسوی با ۲۶۲ مسافر عصر روز گذشته از نیجر خارج و اوایل صبح امروز چهارشنبه وارد فرانسه شد.

یک هواپیمای نظامی ایتالیایی نیز با ۸۷ مسافر امروز از نیجر وارد رم شد. در این پرواز ۳۶ شهروند ایتالیایی، ۲۱ آمریکایی، ۴ بلغار، ۲ استرالیایی، یک انگلیسی، یک نیجری، یک مجارستانی، یک سنگالی و یک شهروند از نیجریه حضور داشتند.

امروز قرار است دولت فرانسه پروازهای بیشتری برای خروج اتباعش از نیجر انجام دهد.

کودتای اخیر در این منطقه پس از موجی از سخنان تند و تیز که فرانسه را به عنوان قدرت استعماری سابق این کشور نشانه گرفته بود و منجر به عقب نشینی سربازانش از مالی و بورکینافاسو طی سال گذشته و سال جاری میلادی شده بود انجام شد. بسیاری از این سربازان در نیجر مسقر شدند.

آمریکا، آلمان و ایتالیا نیز در نیجر برای مقابله با شورش و ماموریت آموزشی سربازان داشته اند. تاکنون درباره خروج این افراد گزارشی منتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha