۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 85187777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کنترل آتش سوزی گسترده در یک ناحیه صنعتی ترکیه/ ۱۰ کارخانه طعمه حریق شد

تهران- ایرنا- آتش سوزی گسترده‌ای که در یک ناحیه صنعتی منطقه «اینه‌گول» استان بورسای ترکیه آغاز شده بود، پس از دو روز تلاش مهار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از تارنمای خبری استار، عملیات اطفای حریق در این ناحیه صنعتی به صورت زمینی و هوایی طی دو روز اخیر با استفاده از ۲ فروند هواپیمای آتش نشانی، چهار بالگرد و بیش از ۱۰۰ گروه آتش نشانی ادامه داشت.

کنترل آتش سوزی گسترده در یک ناحیه صنعتی ترکیه/ ۱۰ کارخانه طعمه حریق شد

این رسانه همچنین گزارش داد که در جریان این آتش سوزی، ۱۰ کارخانه تولید محصولات جنگلی در بورسا طعمه حریق شده است.

تارنمای استار، وزش شدید باد و شدت گرما را از علل کندی روند مهار این آتش سوزی اعلام کرد و گزارش داد: در جریان این آتش سوزی خسارت جانی گزارش نشده ولی خسارت هنگفتی به واحدهای صنعتی منطقه وارد شده است.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی مناطق جنگلی و مرتعی در جنوب و غرب ترکیه در پی افزایش کم سابقه دمای هوا نیز طی دو هفته اخیر شدت گرفته به طوری که در ۶ استان موغلا، چاناک‌قعله، مانیسا، بالیک‌اسیر، ازمیر و کوتاهیه حریق گسترده گزارش شده است.

کنترل آتش سوزی گسترده در یک ناحیه صنعتی ترکیه/ ۱۰ کارخانه طعمه حریق شد

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی ان.تی.وی، در اثر شدت آتش سوزی و تداوم گرمای هوا، تاکنون هزاران هکتار از مناطق مرتعی و جنگلی در جنوب و غرب ترکیه طعمه حریق شده و علیات اطفای حریق در جنوب و غرب ترکیه در حالی ادامه دارد که با ادامه آتش سوزی، برخی از مناطق روستایی از بیم آتش سوزی تخلیه شده است.

شبکه تلویزیونی تی.آر.تی خبر، دمای هوا در بسیاری از مناطق جنوبی ترکیه به حدود ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده و اداره کل هواشناسی این کشور از احتمال افزایش حدود هشت درجه ای دمای هوا خبر داده است.

ترکیه امسال گرم ترین تابستان را تجربه می کند و بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی بیشترین دما در روستای چیلمه شهر ازمیر با ۴۶ درجه به ثبت رسیده است.

با تداوم دمای بالای ۴۰ درجه، مردم ترکیه به استفاده از وسایل سرمایشی و منابع آبی پناه برده‌اند و گرمای هوا زندگی عادی مردم این کشور را به شکل جدی دچار اختلال کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha