۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۶:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85188024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیوان عالی رژیم صهیونیستی تخلیه کانون شهرکسازی "حومش" را رد کرد
عکس آرشیوی

تهران-ایرنا-دیوان عالی رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب درخواست سازمان چپ‌گرای "ییش‌ین" برای تخلیه کانون شهرکسازی "حومش" واقع میان نابلس و جنین در شمال کرانه باختری را رد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، تارنمای عبری زبان "وای نت" در این باره افزود که بهانه دیوان عالی اسرائیل این بوده که مدرسه دینی که پیشتر در یک جای غیر قانونی ایجاد شده بود به منطقه جدیدی منتقل شده و این مدرسه و اکثریت ساختمان‌هایی که در کانون این شهرکسازی و در محل اراضی ویژه در املاک فلسطینی‌ها احداث شده بود، از میان رفته است.

از سوی دیگر دیوان عالی اسرائیل به حکومت این رژیم توصیه کرده که برای تضمین حقوق فلسطینیان برای رسیدن به اراضی خود در منطقه بدون هیچ مانعی دست پیدا کنند.

سازمان "ییش دین" اعلام کرده که قضات ثابت کردند که هیچ قانونی وجود ندارد که حامی فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری باشد و این تصمیم دیوان عالی اسرائیل یک تصمیم را شرم‌آور و گواه دیگری بر حکومت آپارتاید اسرائیل دانست.

تپه حومش در منطقه حدفاصل بین نابلس و جنین است. این تپه یکی از چهار شهرک یهودی‌نشینی است که طی قانون لغو وابستگی «فک الارتباط» در سال ۲۰۰۵ تخریب شدند. به موجب آن، شهرک‌های یهودی‌نشین و پادگان‌های ارتش اسرائیل در نوار غزه و چهار شهرک یهودی‌نشین دیگر در شمال کرانه باختری تخلیه شدند. مکان این شهرک‌ها به مناطق نظامی بسته‌ای تبدیل شدند که از ورود به آنها ممانعت می‌شود.

شهرک نشینان و راست گرایان اسرائیلی پویشی را برای اصلاح قانون لغو وابستگی جهت اعطای مجوز به بازسازی این چهار شهرک به راه انداختند. کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در حال حاضر به دنبال این است که اصلاح این قانون را تسریع بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha