۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85188093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفا: تنش آبی البرز با سرعت در حال فروکش است

کرج - ایرنا- مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز اعلام کرد: طرح های تامین و انتقال آب در مناطق شهری و روستایی استان شتاب گرفته و تنش آبی البرز با سرعت در حال فروکش است.

"حمیدرضا نامداری " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح های جهادی تامین آب شهرهای دارای تنش آبی از جمله فردیس ، محمدشهر، گرمدره و نظرآباد یکی پس از دیگری در حال تکمیل است .

وی ادامه داد: به رغم وضعیت کم بارشی در سال آبی جاری ، شرکت آبفا البرز توانست با کمک سایر دستگاه های اجرایی ، بخش عمده تنش آبی در شهرهای مختلف استان را مدیریت کند.

نامداری تاکیدکرد: تلاش ها بر این است تا تمام سهمیه ۱۱۰ میلیون متر مکعبی البرز از آب سدهای کرج و طالقان در ماه های آینده جذب شود.

مدیرعامل آبفا: تنش آبی البرز با سرعت در حال فروکش است

وی با اشاره به بهره برداری از بخش دوم تصفیه خانه شماره ۲ کرج با حضور وزیر نیرو در هفته های اخیر بیان کرد: در تلاش هستیم تا تصفیه خانه شماره سه آب کرج را تا سال آینده تکمیل و وارد مدار کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز گفت : امسال نیز چهار تصفیه خانه جدید فاضلاب با ظرفیت ۷۰ میلیون مترمکعب در کرج ، شهرجدید مهستان و مناطق روستایی استان البرز وارد مدار فعالیت می شود.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون ۲۰۰ هزار نفر در سال های اخیر به دلیل رشدبالای مهاجرپذیری و کاهش نزولات جوی با تنش آبی مواجه شده است.

اکنون ۷۵ درصد آب البرز از سفره های زیر زمینی و ۲۵ درصد از سدها تامین می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha