۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85188102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ شرکت در ساوجبلاغ به دلیل بکارگیری اتباع غیرمجاز جریمه شدند

کرج - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به ماده قانون عدم به کارگیری اتباع غیرمجاز گفت: ۱۲ شرکت در این شهرستان به دلیل بکارگیری اتباع غیرمجاز جریمه شدند.

"سعید فلاح نژاد " روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز در مشاغل خود استفاده می‌کنند طبق بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت مشمول جریمه می‌شوند.

وی بیان کرد: کارفرمایان متخلف بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر دستمزد روزانه کارگران ایرانی جریمه خواهند شد.

فلاح نژاد در ادامه افزود: میزان دستمزد روزانه هرساله توسط وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود و جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز طبق دستمزد امسال هروز معادل ۸۸۰هزارتومان می باشد که کارفرمایان باید این جریمه را به حساب خزانه دولت پرداخت کنند.

۱۲ شرکت در ساوجبلاغ به دلیل بکارگیری اتباع غیرمجاز جریمه شدند


رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوجبلاغ بیان کرد: در صورت تکرار تخلف توسط کارفرما مبلغ جریمه ۲ برابر خواهد شد.

فلاح نژاد با اشاره به کارت های آمایش گفت: اتباع برای اینکه بتوانند از خدمات دولت در ایران بهرمند شوند باید دارای کارت های آمایش باشند که امسال هفدهمین دوره آن است و این کارت ها هرساله تمدید می‌شود.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرط اشتغال اتباع در شرکت ها و صنوف را بیان کرد: اتباع باید با مراجعه به دفاتر امور اتباع در محل زندگی خودشان کارت آمایش خود را دریافت کنند و بعد از آن کارت پروانه کار خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: اتباع فقط در شغلی که در کارت آنها ثبت شده است می‌توانند اشتغال داشته باشند.
فلاح نژاد تاکید کرد: همه شرکت ها، کارخانجات و صنوف موظف هستند تابع قوانین باشند و هرگونه تخطی از قانون تخلف حساب می‌شود.‌

وی یادآور شد: بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ در حال شناسایی صنوف و شرکت های هستند که از اتباع غیرمجاز به عنوان کارگر استفاده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha