۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85188145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85188145
هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان نهبندان با شاخص لحظه‌ای ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

اسدالله حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس شاخص لحظه‌ای مختوم به ساعت هفت صبح امروز کیفیت هوای نهبندان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قابل قبول است.

وی عنوان کرد: در شرایط وقوع گرد و غبار باید کودکان و سالمندان همچنین بیماران قلبی و ریوی از حضور در فضای باز و تردد غیر ضروری خودداری کنند.

پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در استان خراسان جنوبی وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

براساس شاخص لحظه‌ای روز گذشته شهرستان نهبندان با شاخص ۱۵۸ در وضعیت ناسالم قرار داشت و کیفیت هوای شهرستان‌های بیرجند، سرایان و زیرکوه قابل قبول بود.

بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه تا شنبه هفته آینده وزش باد شدید به تدریج سبب طوفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از تیر امسال در خراسان جنوبی تشدید شده و کاهش کیفیت هوا در اغلب شهرهای استان را به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha