۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85196848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شروع کار ادارات نهبندان با سه ساعت تاخیر است

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبر: 85196848
شروع کار ادارات نهبندان با سه ساعت تاخیر است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار، شروع کار ادارات شهرستان نهبندان فردا با سه ساعت تاخیر خواهد بود.

محمدعلی آخوندی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم با توجه به هشدار هواشناسی سطح نارنجی و بررسی شاخص کیفیت هوا و با مصوبه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار اتخاذ شد و برای روز یکشنبه است.

وی گفت: دلیل این تصمیم، تشدید وزش باد، خیزش گرد و غبار و تداوم و پایداری آلودگی هوا به منظور حفظ سلامت شهروندان و کاهش تردد بوده است.

رئیس کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان خراسان جنوبی ادامه داد: بر همین اساس فردا ادارات شهرستان نهبندان از ساعت ۹ آغاز به کار خواهند کرد اما این مصوبه شامل واحدهای امدادی و بخش‌های کشیک دستگاه‌های خدمات رسان نمی‌شود.

وی بیان کرد: ضروری است مدیران دستگاه‌های استان نسبت به مدیریت اصناف، کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های خصوصی و اماکن ورزشی به ویژه مکان‌های روباز شهرستان نهبندان برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

در پی تقویت بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از تیر امسال در خراسان جنوبی تشدید شده و کاهش کیفیت هوا در اغلب شهرهای استان را به دنبال داشته به طوری که بسیاری از روزها کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تا اواسط هفته جاری با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

همچنین در مرز شرقی استان به ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه وقوع توفان گرد و خاک محتمل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha