۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85188276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس تعداد دیپلمات‌های خود در نیجر را کاهش می‌دهد

تهران- ایرنا- انگلیس پس از گذشت یک هفته از دستگیری محمد بازوم رئیس جمهوری نیجر و تسلط نظامیان در این کشور، تعداد دیپلمات‌های خود در نیامی را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه انگلیس امروز پنجشنبه اعلام کرد که سفارت این کشور در نیامی پایتخت نیجر تعداد کارکنان خود را به علت وضعیت امنیتی به صورت موقت کم خواهد کرد.

این وزارتخانه با خودداری از استفاده از واژه کودتا، شرایط نیجر را اینگونه توصیف کرد: یک تسخیر قدرت نظامی در نیجر صورت گرفته که منجر به اعتراض‌ها و ناآرامی گردیده است.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: گروهی که تظاهرات در روز ۳۰ ژوئیه را سازماندهی کرده بود، خواستار یک (تجمع) دیگر در روز پنجشنبه ۳ اوت به مناسبت روز استقلال نیجر، شده است. اعتراض‌هایی که می‌تواند خشن باشد و شرایط می‌تواند به سرعت بدون هیچ هشداری تغییر کند.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم روز چهارشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای، هشدار درجه ۴ صادر کرد و از همه اتباع خود خواست از حضور غیرضروری در کشور نیجر خودداری و این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین با دستور خروج کارکنان غیراضطراری دولت آمریکا و خانواده آنها از سفارت این کشور در نیامی اعلام کرد که به طور موقت کارکنان خود را در این سفارتخانه کاهش می دهد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که خدمات معمول خود را در سفارتش به حالت تعلیق درآورده و تنها قادر به ارائه کمک‌های اضطراری به شهروندان آمریکایی در نیجر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha