۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85188781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقشه برداری اراضی کشاورزی در شوشتر رایگان انجام می‌شود

اهواز-ایرنا- رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شوشتر با بیان اینکه بزرگترین مساحت زمین زراعی خوزستان در این شهرستان است، گفت: نقشه برداری اراضی کشاورزی در شوشتر برای تشویق کشاورزان به منظور سند دار کردن زمین‌های زراعی به صورت رایگان انجام می‌شود.

منصور قنبری نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حدنگاری اراضی کشاورزی و ملی در اولویت برنامه‌های اداره ثبت اسناد و املاک است، بیان کرد: صدور سند برای اراضی کشاورزی، وقوع تخلف زمین خواری و اختلاف بین کشاورزان را در استان بسیار کاهش می‌دهد به همین دلیل در این راستا از کشاورزان درخواست همکاری داریم.

وی افزود: مشاوران نقشه برداری از سوی اداره ثبت اسناد به کشاورزان معرفی می‌شوند تا بدون پرداخت هزینه برای سند دار کردن اراضی خود اقدام کنند.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شوشتر گفت: این تصمیم در راستای ترغیب کشاورزان برای انجام حدنگاری و هویت بخشی به زمین‌های کشاورزی این شهرستان گرفته شده است.

قنبری نیا با تاکید بر لزوم همکاری دهیاران و بخشداران در راستای انجام این طرح اظهارکرد: ۱۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون برای ۳۵ هزار هکتار سند صادر شده است.

وی ادامه داد: تمهیداتی دیده شده تا کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن سند زمین زراعی خود را دریافت کنند.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شوشتر گفت: این روند تا صدور سند برای تمامی اراضی کشاورزی شهرستان شوشتر ادامه دارد.

به گزارش ایرنا،طرح کاداستر یا حدنگاری (صدور سند) اراضی کشاورزی و ملی یکی از برنامه‌های مهم دولت است که دادگستری خوزستان نیز به این موضوع به طور جدی ورود کرده است.

طبق اعلام دادگستری خوزستان حدود ۵۰ درصد اراضی ملی و کشاورزی خوزستان حدنگاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha