استاندار خراسان‌شمالی بر برگزاری شایسته کنگره سه هزار شهید استان تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی باید در برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان پای کار باشند و این رویداد به شایستگی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید خراسان‌شمالی اظهار کرد: امنیت کنونی کشور را مدیون خون پاک شهدا هستیم به گونه ای گرامیداشت یاد این بزرگواران وظیفه همه ما است.

وی افزود: شهدای الگوهای واقعی جامعه هستند که باید با برگزاری رویدادهایی این شخصیت های بزرگ به جامعه معرفی شوند.

حسین نژاد با اشاره به مشارکت دستگاههای اجرایی در برگزاری این کنگره گفت: مدیران ادارات باید همه ظرفیت های خود در برگزاری این کنگره به کار گیرند و از هیچ کوششی در این امر فرهنگی بزرگ دریغ نکنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: مشارکت در کنگره سه هزار شهید یک تکلیف و وظیفه قلبی است که برگزاری شایسته و هدفمند آن نقش موثری در برابر هجمه های فرهنگی دشمن خواهد داشت.

معرفی شهدا با اقدامات هنرمندانه

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این جلسه گفت: سبک زندگی، چگونگی رفتار با خانواده و از خودگذشتگی شهدا باید هنرمندانه برای نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری افزود: در واقع باید با استفاده از شیوه‌های جدید تبلیغاتی و اقدام‌های هنرمندانه نسل جدید را با مسائل حوزه شهدا آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: می توان با تدوین کتاب هایی خوب و قابل ارایه در سطح ملی و همچنین ساخت مستندهایی فاخر شهدا را به عنوان الگوهای واقعی یک جامعه معرفی کرد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha