کرونا همچنان در فارس جولان می‌دهد/۴۷ بیمار در جدال با ویروس

شیراز-ایرنا-در پی اعلام پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک از ابتدای مردادماه جاری در سطح کشور بسیاری تصور کرده‌اند که پایان عمر این ویروس سر رسیده در حالی که هم اکنون ۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های فارس بستری و با این ویروس در جدالند.

به گزارش ایرنا، هرچند در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده اما افزایش تعداد افراد مبتلا به این بیماری و وضعیت وخیم بسیاری از این بیماران در بیمارستان‌ها رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های ضدکرونایی را به امری ضروری تبدیل کرده است.

با این حال عادی انگاری کرونا تهدیدی محسوب می‌شود که خطر شیوع گسترده‌تر بیماری در سطح این استان را در پی دارد.

سوم مردادماه جاری پس از حدود سه سال و پنج ماه از همه گیری بیماری کرونا در سطح کشور وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای مبتنی بر نظر کمیته علمی کشوری کرونا از پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک خبر داد.

مسئولان پزشکی فارس اما اعلام کردند، اینکه وزارت بهداشت پایان حالت اضطرار بیماری کرونا را اعلام کرده صرفا برای حالت اضطرار بوده و نه اینکه این بیماری از جامعه ریشه کن شده و کماکان مردم و خصوصا گروه های سنی در معرض آسیب یا اشخاص دارای بیماری زمینه ای باید دستورالعمل‌های پیشگیری از این بیماری را جدی بگیرند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه آخرین گزارش کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ارایه کرد.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۸۳ هزار و ۹۲۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۶۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۹ هزار و ۶۹۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۱۷۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۳ هزار و ۸۵۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۵۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

هم اکنون ۴۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند.

همچنین مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۲۰۶ نفر است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۴۷۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۱ هزار و ۲۷۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۵۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۶۷۱ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۷۲ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۷۸ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha