افزایش ۱۵ درصدی تعرفه پزشکی متناسب با تورم نیست

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزایش تعرفه پزشکی را نامتناسب دانست و گفت: عدد ۱۵ درصدی که به این تعرفه اضافه شده، متناسب با تورم نیست و باعث شده برخی از پزشکان از این مساله سوءاستفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین قناعتی امروز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح «همراه‌سرای پناه» در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی از طریق وزارت بهداشت در هیات دولت از افزایش تعرفه دفاع کرد و امیدواریم افراد مرتبط به این مسأله ورود و این معضل را حل کنند چرا که عدم تعرفه‌گذاری مناسب باعث فساد شده است.

وی توضیح داد: معدودی از پزشکان متخلف در این زمینه وجود دارند و باید ریشه این فساد کنده شود. البته باید دولت مشکل تعرفه ها را نیز حل کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین بر اهمیت حضور همراهان از سوی بیمارستان تاکید کرد و گفت: یکی از معضلات ما این است که در بیمارستان‌های دولتی به ویژه امام (ره)، ۶۰ درصد مراجعات از شهرستانها است و عمده آنها افرادی هستند که از لحاظ اقتصادی ضعیف اند و مجبورند در اطراف بیمارستانها چادر بزنند.

قناعتی افزود: علاوه بر همراه‌سراها، در نظر داریم در شمال بیمارستان نیز یک همراه سرای ۵۰۰ تختخوابی نیز احداث کنیم تا این مشکل به طور کامل برطرف شود.

افتتاح چهارمین همراه‌سرای منطقه ۶ تا پایان امسال

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ هم از افتتاح چهارمین همراه‌سرای منطقه تا پایان امسال خبر داد و اضافه کرد: همراه سرای پناه، سومین همراه سرای منطقه ۶ است که هر کدام از آنها ۱۱۰ نفر ظرفیت دارند و در مجموع ۳۳۰ نفر ظرفیت داریم.

وی با بیان اینکه در این همراه سراها ارائه خدمات رایگان است، افزود: مهمترین نکته، ساخت این همراه سرا توسط خیرین است و شهرداری تهران در کنار آنها زمین در اختیارشان گذاشته است. قطعا نیاز منطقه بیش از ظرفیت موجود است که در همین راستا تا پایان سال مجموعه همراه سرای دیگری با ظرفیت ۱۰۰ نفر در منطقه به بهره برداری می رسد.

به گفته روحانی میزان اقامت در همراه سراها توسط بیمارستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین می شود و شهرداری در راستای ساخت همراه سراها حداکثر همکاری ها را دارد و تسهیلات لازم را فراهم می کند.

توسعه خانه‌های سلامت در محلات پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در مراسم امروز گفت: در تهران در خصوص مسائل بهداشتی و دسترسی مردم طبقات متوسط رو به پایین به خدمات اولیه مانند خانه‌های بهداشت، بی‌عدالتی داریم بر همین اساس تلاش کردیم خانه‌های سلامت را در محلات گسترش دهیم.

محمدامین توکلی زاده ادامه داد: با تاکید شهردار تهران در زمستان سال اول حضور مدیریت شهری جدید، قرار گذاشتیم به بیمارستان ها سر بزنیم تا کسی از همراهان بیمار در چادرها نماند و همه آنها را اسکان دهیم. البته نتوانستیم سه تن از مادران بیماران را اسکان دهیم و آنها نمی پذیرفتند، حتی حاضر شدیم آنها را در هتل اسکان دهیم اما آنها می گفتند ما از کنار بیمارستان تکان نمی خوریم. در واقع سانتیمتر به سانتیمتر دوری و نزدیکی این عزیزان به بیمارانشان برای آن ها اهمیت داشت.

وی افزود: راه اندازی همراه سرا ارزشمند است اما تا تامین یکهزار تختخواب هنوز راه زیادی داریم. ضمن اینکه، چند بیمارستان در این دوره اضافه شد و ما باید پشت سر آنها حرکت کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: پارکینگ بیماران و همراه آنها یکی دیگر از گره ها و معضلاتی است که باید برای حل این مشکل نیز تلاش و اقدام کنیم.

وی یادآور شد: در ساخت و راه اندازی بیمارستان ها باید این نیازها را پیش بینی کنیم، نمی شود در تجریش بیمارستان افتتاح کنیم و الان به فکر پارکینگ آن باشیم.

توکلی زاده گفت: در تهران در خصوص مسائل بهداشتی و دسترسی مردم طبقات متوسط رو به پایین به خدمات اولیه مانند خانه های بهداشت، بی عدالتی داریم بر همین اساس تلاش کردیم خانه های سلامت را در محلات گسترش دهیم.

معاون شهردار تهران بیان کرد: در بحث معتادان متجاهر، افراد منع پذیرشی حضور داشتند که کسی در رفع مشکل آنها کمک نمی کرد اما با همتی که در این دوره شکل گرفت دیگر مشکل منع پذیرشی ها را نداریم و همه آنها جایی در شهر برای پذیرش دارند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود همه اینها با کار جمعی و همت جهادی در این دوره میسر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha