۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85189819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع و فروش مرغ خارج از سامانه " کابوک" در لرستان تخلف است

خرم آباد - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هرگونه تولید، عرضه، توزیع و فروش گوشت مرغ در استان خارج از سامانه "کابوک" تخلف است.

به گزارش ایرنا سیدعماد شاهرخی روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با دستور کار تهیه و توزیع گوشت مرغ اظهار کرد: در صورتی که هر یک از این موارد در این سامانه ثبت نشود با افراد خاطی برخورد جدی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از سامانه کابوک در راستای ثبت میزان تولید و عرضه، تنظیم بازار مرغ، نظارت و بازرسی دقیق و خروج این کالا از استان لازم و ضروری است که باید نقاط ضعف شناسایی و جهت رفع مشکلات، برطرف شود.

وی گفت: برای این سامانه برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش های زیادی صرف شده است بنابراین خروجی آن باید به مجموعه سازمان جهاد کشاورزی کمک کند چراکه اصل سامانه کابوک نیاز ضروری است و حداقل هایی را در اختیار قرار می دهد هرچند ارائه اطلاعات از طریق این سامانه باید به حداکثر برسد.

شاهرخی با تاکید بر انجام اقدامات سازمان یافته در خصوص تامین مرغ در استان افزود: روسای مراکز، مسوولان امور دام، دامپزشکی و تنظیم بازار حضور مستمر داشته باشند و کلاس های آموزشی در راستای تقویت نظارت ها و بازرسی کشتارگاه، توزیع و عرضه مرغ برگزار شود تا بازرسی ها به صورت هدفمند و با دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

جواد احمدپور مدیر نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز اظهار کرد: امسال ۴۵۰ پرونده برای مرغداران چ توزیع کنندگان تشکیل شده است که به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال جریمه شده اند و از مجموع کل پرونده های تشکیل شده، ۲۰۰ مورد متعلق به فروش مرغ خارج از سامانه کابوک بوده است.

متوسط تولید و مصرف سالانه گوشت مرغ در لرستان به ترتیب ۸۰ و ۵۰ هزار تن می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha