۱۲۰ میلیارد ریال برای توسعه جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری مصوب شد
عکس تزئینی است.

شهرکرد- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه برنامه‌های این نهاد گفت: در سفر رییس‌جمهور به استان ۱۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های جهاد دانشگاهی این استان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس رضایی روز یکشنبه به‌مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل فاز دوم ساختمان جهاد دانشگاهی استان اختصاص یافت که از این سهم ۵۰ میلیارد ریال جزو تعهدات وزارت نفت و ۵۰ درصد جزو تعهدات سازمان برنامه و بودجه بود.

وی افزود: از این مبلغ تاکنون ۵۰ درصد سهم تعهدات وزارت نفت محقق شده و در حال هزینه‌کرد است.

رضایی تصریح کرد: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری همچنین ۲۰ میلیارد ریال برای توسعه مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی مصوب شد.

وی یادآور شد: مرکز نوآوری و شتاب‌دهی یک واحد مشترک بین جهاد دانشگاهی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان است که ۳۰ تیم در آن استقرار دارد.

رییس جهاد دانشگاهی استان اظهار داشت: این نهاد با هفت دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری قرارداد پژوهشی و با ۳۵ دستگاه اجرایی در استان قرارداد آموزشی دارد.

وی گفت: تاکنون یک‌هزار مورد مشاوره و ۵۰۰ نمونه خون‌گیری در بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری جمع‌آری شده است.

رضایی به آمادگی جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی بانک خون بند ناف رویان در شهرستان‌های استان اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این مرکز در شهرستان لردگان انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مبتنی بر اشتغال‌محوری ویژه نوجوانان و جوانان در استان افزود: در مجموع ۶ مرکز آموزش کوتاه‌مدت در استان فعال است که از این تعداد ۲ مرکز در شهرکرد، یک مرکز در بروجن، یک مرکز در فارسان، یک مرکز در سامان و یک مرکز در لردگان استقرار دارد.

رییس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان به‌صورت تخصصی، اشتغال‌محور و مرتبط با نیاز جامعه برگزار می‌شود و تاکنون ۱۶ آزمون استاندارد ویژه استخدامی دستگاه‌های اجرایی براساس استانداردهای موجود برگزار شده است.

رضایی ترویج فرهنگ کارآفرینی به‌ویژه برای جوانان را ضروری دانست و اظهار داشت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد مستقر و منشا خدمات قابل‌توجهی است و نیازهای تمامی دانشجویان دانشگاه‌های استان را پوشش داده است.

وی گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی برای برگزاری مناظره‌های دانشجویی چهار سال متوالی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد: علاوه بر کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی و تجهیزات، اما اقدامات مطلوبی انجام شده که از فعالیت‌های برخی دانشگاه‌ها بیشتر است.

وی افزود: در حوزه پژوهشی به نسبت به گرفتن موافقت قطعی امور فرهنگی و آموزشی توانستیم ۲ مرکز خدمات تخصصی گردشگری و فناوری اطلاعات اقدام کنیم.

رضایی به رضایت نداشتن خود از فعالیت‌های حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصری کرد: به‌دنبال افزایش ظرفیت‌های سطح ملی این حوزه در استان هستیم و در این راستا رییس جهاد دانشگاهی کشور بر استفاده واحدهای استانی از توان همدیگر تاکید دارد.

وی یادآور شد: با توجه به وجود ۱۱۰ مرکز ناباروری در کشور که ۱۱ مرکز آن مختص جهاد دانشگاهی ایران است، به‌دنبال راه‌اندازی مرکز تخصصی ناباروری سطح ۲ در چهارمحال و بختیاری هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اعلام شیلات‌داران چهارمحال و بختیاری مبنی بر تلفات ۴۰ درصدی بچه ماهی‌ها اظهار داشت: جهاد دانشگاهی آمادگی اجرای طرح پژوهشی برای کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی این تلفات را دارد.

وی گفت: در همین راستا طرح اجاره یا خرید یک مزرعه شیلات برای طرح تحقیقاتی پرورش بچه ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.

رضایی تاکید کرد: مرکز آموزشی بلندمدت علمی و کاربردی با ۵۵۰ دانشجو و پنج هزار دانش‌آموخته در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: از رسانه‌ها انتظار می‌رود برای بهره‌گیری مسوولان دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی استان با هدف تحقق اهداف توسعه‌ای به جهاد دانشگاهی کمک و اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، جهاد دانشگاهی ۱۶ مردادماه ۱۳۵۹ هجری شمسی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha