۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85190049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم باید طعم شیرین عدالت را بیش از گذشته بچشند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: مردم خواهان برقراری عدالت در جامعه هستند و بایدکاری کنیم که مردم طعم شیرین عدالت را بیش از پیش بچشند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر شنبه در نشست و دیدار رئیس و اعضای شورای قضایی گیلان اظهار کرد: خوشبختانه تعامل همه مدیران در گیلان بسیار مناسب است و این همکاری و هماهنگی بین حوزه قضا و اجرا نیز وجود دارد و با آرامش کارها در استان دنبال می شود.

وی افزود: اینک نیز فرد باتجربه‌ای ریاست دستگاه قضا در استان را برعهده گرفته و افق روشنی پیش رو است تا گره‌هایی که در خصوص فساد، عدالت و سایر موارد وجود دارد را در این تعامل باز کرده و در همه عرصه ها بیش از پیش موفقیت کسب کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: تعامل دستگاه قضا در گیلان با دستگاه‌های اجرایی از گذشته بسیار مناسب بوده و به طور قطع از این پس نیز این تعامل و همکاری بیشتر خواهد شد تا گام های بلندی را در راه اهداف عالی نظام در راستای رفع تبعیض و مبارزه با فساد برداریم.

استاندار گیلان اضافه کرد: هم اینک شاهد هماهنگی و تعامل بسیار خوب سه قوه در کشور هستیم که دشمنان این تعامل را بر نمی‌تابند و دست به فتنه‌های مختلف می زنند اما آنان چون همیشه ناکام مانده و کارها در کشور با سرعت پیش می رود و ما در استان گیلان نیز در همین راستا حرکت رو به جلو داریم.

تلاش مسئولان گیلان ستودنی است

مدیرکل دادگستری گیلان نیز در این نشست با اشاره به عملکرد مناسب در استان اظهار کرد: شاهد اتفاقات بسیار خوب در کشور و همچین استان گیلان هستیم که با تلاش استاندار، شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی در گیلان هستیم.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: نرخ بیکاری در گیلان به ۶.۲ درصد و پایین تر از میانگین کشوری رسیده که این یک موفقیت است ضمن آنکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان گیلان هم بالاتر از میانگین کشوری است که از جمله اقدامات مهم در حوزه رونق اقتصادی است.

وی ادامه داد: البته این اعداد با تلاش مستمر و شبانه‌روزی حاصل شده و این اعداد و نرخ ها طبق آمار رسمی و به استناد آمار و اطلاعات درست و صحیح اعلام شده و در واقع نتیجه کار و تلاش استاندار و سایر مسئولان استان و ستودنی است.

مدیرکل دادگستری گیلان اضافه کرد: همچنین ۱۰۸ درصد از تعهد اشتغال در گیلان محقق شده و از سوی دیگر ۱۷۲ واحد تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل دوباره به چرخه فعالیت بازگشتند که یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی مربوط به تعطیلی همین واحدهای تولیدی است که این مهم و فعال شدن و رونق بخش تولید با تلاش استاندار و مسئولان محقق شده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی بیان کرد: یکی از کارهای مهم دستگاه قضا کمک به اجرای برنامه های دولت است که این امر تاکید مقام معظم رهبری است و ما نیز خود را ملزم به انجام آن می دانیم و تاکید قوه قضائیه نیز همین امر است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ناهماهنگی در کشور مشکلاتی را به وجود می آورد و آسیب آن را مردم می‌بینند، باید با تدبیر عمل کرد و همه دستگاهها تعامل و همکاری مناسبی با هم داشته باشند که در گیلان این هماهنگی و همکاری پررنگ است.

وی در ادامه گفت: هر جا که حضور دستگاه قضا نیاز و ضرورت داشته باشد ما ورود می کنیم و آمادگی داریم در مشکلات قضایی و حقوقی برای واحدهای تولیدی و سایر موارد ورود کرده و مسائل را در چارچوب قانون مرتفع سازیم زیرا در برخی موارد دستگاه‌های اجرایی نمی توانند به تنهایی ورود کرده و مشکلات را برطرف سازند و عملا در این راستا آماده هر نوع همکاری هستیم.

مدیرکل دادگستری گیلان در ادامه با اشاره به مشکل پسماند گیلان اظهار کرد: پسماند مساله ای همگانی است و نباید ادامه دار باشد و گرچه در این خصوص کارهایی انجام شده اما کافی نیست و نگرانی وجود دارد از اینروباید با تعامل و همفکری این مشکل را برطرف سازیم.

وی  در خاتمه بیان کرد: دشمنان تمام امکانات خود را بسیج کرده اند تا مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند در حالی که همه مدیران و مسئولان خادم مردم هستند و از اینرو اقداماتی که باعث بی اعتمادی می شود را باید کاهش داد و از بین برد که مهمترین راه حل آن، داشتن وحدت کلمه است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی هفته گذشته طی حکمی از سوی محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاِئیه به عنوان رئیس جدید دادگستری گیلان انتخاب و جانشین حجت الاسلام حمزه خلیلی شد که وی نیز بعنوان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی منصوب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha