۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبر: 85190251
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشف ۷۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در سواحل هرمزگان

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبر: 85190251
کشف ۷۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در سواحل هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: ۷۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک با هوشیاری مرزبانان در سواحل غرب این استان کشف شد.

به گزارش ایرنا از فرماندهی مرزبانی هرمزگان، سردار سرتیپ دوم بهادر اسماعیلی روز شنبه در تشریح این خبر افزود: در راستای تدابیر فرمانده کل فراجا و فرمانده مرزبانی مبنی بر برخورد سخت با هرگونه قاچاق مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ، مرزبانان مستقر در پایگاه دریابانی بندر لنگه با پیگیری‌های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر مرزهای دریایی استان با اطلاع از اینکه یک گروه از قاچاقچیان موادمخدر از سمت دریا قصد انتقال مواد مخدر به سمت نوار ساحلی بندر بستانو را دارند، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: بر این اساس مرزبانان پایگاه دریابانی بندر لنگه با همکاری و شناسایی موقعیت توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شهرستان پارسیان، سواحل منطقه را مورد کنترل قرار دادند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان اضافه کرد: مرزبانان پس از ساعت‌ها کمین و پایش فعالیت سوداگران مرگ، آنان را با یک خودرو وانت پراید و یک دستگاه موتورسیکلت که به عنوان اسکورت خودرو قاچاقچیان بود مشاهده کردند و بسرعت وارد عمل شدند.

وی گفت: سوداگران مرگ با مشاهده مرزبانان و بدون توجه به هشدار و ایست مرزبانان از محل متواری شدند اما با هوشیاری و تیزبینی مرزبانان و استفاده از روش‌های عملیاتی و فنی نسبت به تعقیب مراقبت خودرو حامل موادمخدر اقدام شد که در فرصت مناسب با تنگ کردن عرصه بر قاچاقچیان موفق شدند آنان را زمین‌گیر و ضمن توقیف خودرو و کشف بیش از ۷۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، یک قاچاقچی به هویت معلوم را دستگیر کنند.

سردار اسماعیلی افزود: راکب موتورسیکلت که اسکورت خودرو حامل مواد مخدر بود به محض توقیف خودرو با رها کردن موتورسیکلت از محل متواری شد.

وی با تاکید بر برخورد سخت با سوداگران مرگ اظهار کرد: مرزبانی هرمزگان مصمم است ریشه مواد مخدر را در سطح نوار مرزی ساحلی بخشکاند، چرا که معتقدیم مواد مخدر در جامعه ما ایمان، فرهنگ و بنیان خانواده را نشانه گرفته و جوانان را به سمت نابودی پیش می‌برد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان خطاب به افراد فرصت طلب و قانون شکن گفت: با توجه به حضور و اشرافیت مرزبانان در جای جای نقاط استان در حوزه ساحل و دریا و افزایش ضریب هوشیاری مرزبانان در شناسایی و کشف جرایم از این پس، مجرمان به ویژه سوداگران مرگ در امان نخواهند بود و با قاچاقچیان برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha