حدود ۸۹ هزار فقره سند در دفاتر اسناد رسمی لرستان تنظیم شد

بروجرد - ایرنا - رییس کانون سردفتران لرستان با بیان اینکه حجم بالایی از امورات ثبتی مردم در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۸۸ هزار و ۸۷۴ فقره سند در دفاتر اسناد رسمی استان تنظیم شده است.

علی نصرت ندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته نیز ۳۲۶ هزار و ۷۸۱ سند در دفاتر اسناد رسمی سراسر استان تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۱۶۸ دفترخانه اسناد رسمی در استان لرستان فعالیت دارد، بیان کرد: همچنین امسال تعداد ۱۰ هزار گواهی امضا و ۲۹۱ هزار و ۲۷۷ مورد امور تبعی اسناد رسمی در دفترخانه‌های اسناد رسمی لرستان تنظیم شده است.

رییس کانون سردفتران لرستان اضافه کرد: دفاتر اسناد رسمی بطور مکرر با مشکل قطعی سیستم مواجه هستند و این مهم سبب سردرگمی شهروندان و مراجعه کنندگان و نارضایتی آنها شده است.

ندری با اشاره به اینکه با وجود پیگیری‌های انجام شده تا کنون مشکل قطعی سیستم بطور کامل رفع نشده است، بیان کرد: برای تنظیم هر سند ثبت آنی باید به داده‌های اطلاعاتی متعدی وصل و باید استعلاماتی گرفته شود که یکی از مهمترین دستگاه‌های مرتبط با ثبت آنی سند، سازمان ثبت احوال است، چنانچه اختلالی وجود داشته باشد عملا امکان انجام هیچ کاری فراهم نیست.

وی یادآور شد: ثبت آنلاین با این شرایط موجود اینترنت همواره با مشکلاتی مواجه بوده و به عبارتی در این بستر اینترنتی موجود گاه عملا کار غیر ممکن می شود، ما تقاضا داده ایم که ثبت سند از حالت آنلاین به آفلاین تغییر کند ولی هنوز عملی نشده است.

رییس کانون سردفتران لرستان گفت: در مورد مشکل قطعی‌های مکرر سیستم در دفاتر اسناد رسمی هیچ مرجعی پاسخ مشخصی نمی‌دهد و یا اطلاع دقیقی از زمان قطع و یا وصل شدن سامانه اعلام نمی‌شود و مردم در یک حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در دفاتر به سر می برند و این امر منجر به نارضایتی آنها از دفاتر اسناد رسمی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha