امام جمعه اهواز: خبرنگاران باید در جهت تقویت نظام قلم بزنند

اهواز - ایرنا - امام‌جمعه اهواز با بیان اینکه رسالت سنگینی بر عهده خبرنگاران است، گفت: خبرنگاران باید در جهت تقویت نظام و با محوریت نظام قلم بزنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد در آئین گرامیداشت اصحاب رسانه‌ استان که در مجتمع فجر سپاه برگزار شد با بیان اینکه اخبار منتشر شده رسانه‌ها برای جامعه اهمیت زیادی دارند اظهار کرد: تولیدات رسانه‌های چنانچه سالم باشد تاثیر مثبت و اگر آلوده باشد تاثیر منفی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید مراقب محتوای تولیدی خود باشند، ادامه داد: رسانه ها باید از انتشار اخبار نادرست پرهیز کنند و با انتشار شایعات و اخبار نادرست مقابله کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید از صحت اخبار اطمینان داشته باشیم و سپس آن را منتشر کنیم، گفت: رسانه از جایگاه مهمی برخوردار است که می تواند در مسیر جهاد تبیین و همچنین تقویت دستاوردهای نظام تاثیرگذار باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به تخریب دشمن بر علیه دستگاه‌های خدمت گزار، ادامه داد: هوشمندی رسانه ها در مقابله با برنامه های دشمن همواره باید مورد توجه قرار داشته باشد.

خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند

فرمانده سپاه خوزستان در این آیین با بیان اینکه تحقق مطالبات و خواسته های جامعه از طریق قشر خبرنگار قابل انعکاس است گفت: رسانه ها در رفع چالش ها و نواقص نقش تاثیرگذاری دارند که این موضوع می تواند به رضایت مندی هرچه بیشتر مردم منجر شود.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور تصریح کرد: در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، سیاسی، علمی و دینی همه تلاش می‌کنند تا کشور را به موفقیت برسانند و رسانه ها در حوزه فرهنگ این مجاهدت را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجاهدت شبانه روزی نیروهای مسلح گفت: امروز بعد از ۴۰ سال دشمنان ما تجهیزات پیچیده‌ نظامی دارند ولی با این حال به واسطه اقتدار نظامی جمهوری اسلامی، جرات حمله به ایران را ندارد.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور با بیان اینکه یکی از مسایل مطرح شده که دشمن به آن چنگ میزند جنگ ترکیبی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۹۵ شبکه ماهواره‌ای بر علیه ایران فعالیت مستمر دارد تا از این طریق بتوانند بر قشر جوان و نوجوان کشورما تاثیرگذار باشد.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به اینکه امروز در جبهه فرهنگی قرار داریم، گفت: خبرنگاران رسالت بسیار سنگین دارند و توقع ما این است که هر کس که می‌خواهد در این جایگاه قرار بگیرد شرایط خاص خبرنگاری را داشته باشد.

وی ادامه داد: چهارچوبی برای خبرنگاران تعریف شده که مهمترین آن تعهد به جامعه است تا اطلاع رسانی شفاف و آگاهانه ای داشته باشند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور با بیان اینکه خبرنگاران در رشد و توسعه جامعه نقش مهمی دارند، اظهار کرد: خبرنگاران از جنس مردم و با درد مردم آشنا هستند ، به همین میزان مشکلات مردم را به مسئولین منعکس می‌کنند تا در این خصوص گره‌گشایی شود.

وی بر اهمیت جایگاه رسانه‌های استان و رفع مشکلات صنفی این گروه از جامعه تاکید کرد و گفت: نیاز است که مشکلات رسانه‌ها بخصوص موضوع بیمه خبرنگاران برطرف شود و ساماندهی خبرنگاران در اولویت متولیان امر قرار گیرد.

در آستانه روز خبرنگار، آیین گرامیداشت تجلیل از اصحاب رسانه‌ استان خوزستان به همت سپاه ولیعصر(عج) خوزستان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha