۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85190796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دلسوزی و تعهد نیروهای منابع طبیعی کردستان قابل تقدیر است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: دلسوزی، تعهد و دغدغه مندی نیروهای منابع طبیعی شاخص بارز این مجموعه و قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در دیدار رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سنندج اظهار کرد: مجموعه منابع طبیعی یکی ۲ سال گذشته از دستگاه های زنده و پویای استان بوده است.

وی ادامه داد: منابع طبیعی استان در یکسال گذشته، با توجه به ضرورت موجود، در حوزه آبخیزداری، طرح ها و اقدامات خوب و ماندگاری انجام داده است و حتما هم ادامه خواهد داشت.

استاندار کردستان با بیان اینکه در بحث تولید و کاشت نهال نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است، یادآور شد: مردم وقتی تلاش مدیران و دستگاه ها را می بینند، احساس آرامش می کنند.

زارعی کوشا همچنین از تلاش های منابع طبیعی، نیروهای مردمی، سپاه، هلال احمر و ارتش برای اطفای حریق در جنگل های مریوان تقدیر کرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز ضمن تقدیر از تلاش دستگاه های مختلف بابت اطفای آتش در جنگل های مریوان، افزود: پیشنهاداتی برای حفاظت بهتر از جنگل ها و مقابله با بحران داده شده و قرار است برای خرید تجهیزات اعتبار لازم در اختیار منابع طبیعی کردستان قرار گیرد.

احیای عرصه های خسارت دیده جنگل های مریوان، ایجاد پایگاه حریق به مرکزیت سنندج و تهیه۲۰ دستگاه پهپاد برای مدیریت در زمان بحران از جمله مواردی بود که عباسعلی نوبخت به آن اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم همپوشانی خوبی بین وزارت کشور، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه های طبیعی وجود دارد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، کردستان را دارای قابلیت خوب برای تولید نهال عنوان و اضافه کرد: کاشت نهال جدا از بحث محیط زیستی به همدلی و اتحاد بین اقوام مختلف هم منجر می شود.

نوبخت همچنین از آمادگی برای رفع مشکلات مربوط به طرح گردشگری صلوات آباد خبر داد و بر همکاری برای اجرای سریعتر این پروژه تاکید کرد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha