۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85190804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85190804
حدود ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شد

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به آغاز طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال از اسفند سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با همت مردم و بخش خصوصی به مرز تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال رسیده ایم.

به گزارش ایرنا، عباسعلی نوبخت روز یکشنبه در بازدید از نهالستان گریزه سنندج اظهار کرد: فرآیند تولید نهال ۲۰ درصد، کاشت آن ۱۰ درصد و مرحله نگهداری و داشت نیز ۷۰ درصد این طرح را تشکیل می دهد.

وی افزود: هم اکنون ۱۲۶ نهالستان جنگلی و ۴۴ نهالستان بیابانی در کشور داریم و از تمام ظرفیت این نهالستان ها برای اجرای طرح یک میلیارد نهال استفاده می شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآور شد: در کل دنیا قرار است یک تریلیون درخت کاشت شود که سهم ایران کاشت یک میلیارد اصله در چهار سال است.

نوبخت بر لزوم همکاری مردم برای اجرای موفق این طرح تاکید کرد و گفت: در طرح مردمی یک میلیارد نهال فقط منظور اراضی جنگلی نیست، بلکه در اراضی مرتعی و بیابانی نیز اجرا خواهد شد.

حدود ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشت شد

وی با بیان اینکه نهالستان های کشور از لحاظ کمیت و کیفیت شرایط بسیار خوبی دارند، افزود: نهالستان گریزه سنندج در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال دارد و از نهالستان های بسیار خوب کشور محسوب می شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه یادآور شد: نظام نامه مردمی سازی منابع طبیعی آماده شده و معاونت های تخصصی سازمان در حال اظهار نظر درباره آن هستند.

نوبخت حفظ پوشش گیاهی و احیا و توسعه آن را مهم دانست و اظهار کرد: فعالیت های بیولوژیکی، مکانیکی و آبخیزداری در این راستا در حال انجام است تا کشوری سرسبز به نسل آینده تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه کشور ایران ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را دارد، یادآور شد: ۱۶ استان از ۳۱ استان کشور را نباید خشک متصور کرد، چرا که اغلب استان های زاگرسی هستند که ۴۰ درصد آب کشور را تولید می کنند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: باید حکمرانی مدیریت سرزمین را به درستی انجام دهیم تا بتوانیم طبیعت را حفظ و پاسداری کنیم.

نوبخت در ادامه اشاره ای هم به آتش سوزی در جنگل های مریوان داشت و اضافه کرد: صورتجلسه ای در این زمینه تنظیم شد و پیشنهاد پایگاه اطفا هوایی آتش برای کردستان به وزارت کشور ارسال شد.

وی از مردم و گروه های مردمی بابت اطفای آتش در جنگل های مریوان تقدیر و بر لزوم مراقبت از جنگل ها تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha