سئول، بازدید «کیم جونگ اون» از کارخانه‌های اسلحه‌سازی را متخاصمانه دانست

تهران- ایرنا - وزارت اتحاد دو کره امروز دوشنبه اعلام کرد به نظر می رسد بازدید هفته گذشته «کیم جونگ اون «رهبر کره شمالی از کارخانه های اصلی اسلحه سازی این کشور اهدافی چندگانه از جمله پاسخی به رزمایش نظامی سئول و واشنگتن و تصمیم برای صادرات سلاح را دنبال می‌کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، رهبر کره شمالی از سه شنبه هفته گذشته تا روز شنبه از کارخانه های اسلحه سازی از جمله کارخانه های تولید کلاهک برای موشک اندازهای چندکاره کالیبر بزرگ و موتورهای موشک های کروز استراتژیک دیدن کرد.

طرح "راهنمای میدان " رهبر کره شمالی پس از برنامه کره جنوبی و آمریکا برای برگزاری رزمایش سالانه تابستانی " اولچی فریدم " که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود و همچنین در میانه گمانه زنی ها درباره اینکه ممکن است کره جنوبی به دنبال صادرات سلاح به روسیه برای استفاده مسکو در جنگ با کی‌یف باشد مطرح شد.

کو بیونگ سام سخنگوی وزارت اتحاد دو کره گفت :به نظر می رسد بازدید اخیر رهبر کره شمالی از کارخانه های اسلحه سازی اهداف چندگانه ای را دنبال می کرده است که یکی از آنها نمایش موفقیت های این کشور در بخش نظامی و دیگری واکنش به رزمایش مشترک سئول-واشنگتن و در پایان صادرات اسلحه بوده است.

وی در ادامه گفت: بسیار قابل تاسف است که کره شمالی به توسعه سلاح های هسته ای، موشک های بالستیک قاره پیما با هزینه مردم این کشور ادامه می دهد.

طی این بازدید رهبر کره شمالی از عبارت «کار اقتصادی دفاعی ملی» برای نخستین بار استفاده کرد. کارشناسان معتقدند پیونگ یانگ به دنبال افزایش درآمدزایی برای ارز خارجی و تقویت اقتصاد در حال احتضارش از طریق صنعت نظامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha