۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85192468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت انبه در سیستان و بلوچستان به اتمام رسید

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبر: 85192468
برداشت انبه در سیستان و بلوچستان به اتمام رسید

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انبه در این استان با تولید بیش از ۱۴ هزار تن محصول از سطح یک‌هزار هکتار به اتمام رسید.

اردشیر شهرکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: انبه در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می‌شود که یک‌هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰ درصد انبه تولیدی در این استان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.
وی بیان کرد: انبه میوه گرمسیریست و سرشار از ویتامین های A،B و C، کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب، پروتئین ها ، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.
به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان سیستان و بلوچستان بهشت میوه های گرمسیری بحساب می آید به طوریکه شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب و تقریباً استوایی این استان را به خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشور تبدیل کرده، میوه هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند.
گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام های دیگر از جمله میوه های تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان است که در ظاهر و طعم بی نظیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha