سطح باغات انبه سیستان و بلوچستان به ۱۵۰۰ هکتار افزایش یافت

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن ۱۵۰ هکتار طی ۲ سال اخیر، سطح باغات انبه این استان به ۱۵۰۰ هکتار افزایش یافت.

به گزارش ایرنا سید محمدرضا سیدحسینی عصر شنبه در جریان بازدید استاندار سیستان‌وبلوچستان از طرح توسعه باغات میوه انبه شهرستان نیکشهر افزود: ۸۰ درصد باغات انبه جنوب استان بارور است که سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میوه در آنها تولید و به بازار مصرف عرضه می‌ شود.
وی ارقام سندری، فجری، لیلیوم، بیگم پالی، چوسا، هیری، سرولی، پیوندی و محلی را از مهمترین گونه های انبه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در استان محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰ درصد انبه تولیدی در این استان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بهشت میوه های گرمسیری به حساب می آید به طوری که شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب و تقریباً استوایی این استان را به خاستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشور تبدیل کرده؛ میوه هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیری دارند و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کنند.
گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیاری نام های دیگر از جمله میوه های تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان است که در ظاهر و طعم بی نظیر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha