۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85192566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیماری طاعون نشخوارکنندگان در البرز مشاهده نشد

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85192566
بیماری طاعون نشخوارکنندگان در البرز مشاهده نشد

کرج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی مشاهده نشده است.

«امیدرضا تونی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر ساله با شروع فصل گرما خطر شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک دام های وحشی را تهدید می کند به همین دلیل با شروع گرما پایش های مرتب و شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در این منطقه درگیری این بیماری را در جمعیت دام های وحشی شاهد نبودیم، اظهار کرد: سال گذشته فقط در منطقه شکار ممنوع طالقان شاهد تعدادی تلفات بودیم که دلیل اصلی آن نیز همجواری دام های وحشی با دام های اهلی به خصوص دام هایی که واکسینه نشده و یا به صورت غیرمجاز وارد منطقه شده بودند، است.

۱۷ تن علوفه زمستانه در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی ذخیره سازی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: برای تغذیه دام های وحشی در روزهای برفی وسخت زمستان تاکنون ۱۷ تن علوفه زمستانه در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی ذخیره سازی شده است.

وی افزود: همه ساله با آغاز فصل سرما و یخبندان، برای پیشگیری از هر گونه آسیب و تلفات احتمالی وحوش منطقه، به ویژه کل و بز وحشی به دلیل عدم دسترسی به غذا که به سمت زیستگاه های انسانی همچون روستاها و جاده ها پناه می آورند، طبق برنامه ریزی علوفه مورد نیاز حیات وحش خریداری و ذخیره سازی می شود.

وی اظهار کرد: با همکاری معاونت توسعه و پشتیبانی اداره کل تاکنون ۱۷ تن علوفه مورد نیاز حیات وحش منطقه خریداری و برای توزیع در فصل سرما ذخیره سازی شد در حالیکه در نظر داریم این ذخیره سازی را طبق برنامه هر ساله به ۲۰ تن افزایش هیم.

وی گفت: این علوفه در پاسگاه محیط بانی وارنگه رود ذخیره سازی شده که در موقع مناسب توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر درمنطقه یا با ماشین به ارتفاعات رفته و در صورت نامناسب بودن شرایط به صورت دستی و یا توسط قاطر به ارتفاعات ۱۸۰۰ متری تا ۲ هزار متری برای خوراک حیات وحش منتقل می شود.

منطقه حفاظت شده البرز جنوبی ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha