ارتقای سواد محیط‌زیستی مرهون زحمات خبرنگاران این حوزه است

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با قدردانی از تلاش مجدانه و مخلصانه خبرنگاران حوزه محیط‌زیست گفت: ارتقای سواد محیط‌زیستی جامعه مرهون فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر این خبرنگاران است.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در پیام تبریک خود به مناسبت روز خبرنگار ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و همه جانباختگان راه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ویژه مرحومان ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، تصریح کرده است: وفق آیه شریفه یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ ، ابلاغ و اعلان رسالت، وظیفه اصلی پیامبر اکرم(ص) است فلذا شما خبرنگاران قدر خودتان و رسالت خویش را بدانید.

وی خاطر نشان کرد: روز خبرنگار، روز نکوداشت مقام و منزلت مردان و زنانی است که روشنگری و آگاهی بخشی صادقانه و در راستای منافع نظام و کشور را وجهه همت خود قرار داده اند و در راه انجام این مسوولیت خطیر از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

سلاجقه ادامه داد: قلم و دوربین در دست خبرنگاران و تصویربرداران به مثابه سلاحی است که علم و آگاهی دقیق به مسائل تخصصی حوزه خود را در رابطه با سایر بخش ها رصد و با آن به جنگ جهل و تاریکی می روند و دریچه های دانش و آگاهی را در برابر انسان ها می گشایند.

معاون رییس جمهور گفت: با همت، تلاش و فرهنگ سازی خبرنگاران حوزه محیط زیست اکنون همه مردم مطالبه گر اصلی محیط زیست هستند اما هم اینک شاخص های محیط زیستی کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم و دخالت های بیش‌ از حد بهره برداران در آستانه ها قرار گرفته و می بایست با آموزش و فرهنگ‌سازی، این شاخص ها را در جهت حفظ محیط زیست ارتقا داد و خبرنگاران در صف اول این جهاد فرهنگی قرار دارند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت تلاش برای ایجاد بینش و فرهنگ سازمان مبنی بر شعار هر ایرانی، یک محیط بان، خواستار انعکاس شایسته اقدامات و فعالیت های محیطبانان سختکوش در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق مرزی و صعب العبور و همچنین تلاش های ستاد سازمان در راستای احقاق حق این عزیزان و سایر همکاران محیط زیست شده است.

سلاجقه، شاخص‌های اصلی یک خبرنگار اصیل را علم، اشراف کامل به مسائل حوزه تخصصی، صداقت، سلامت و بصیرت عنوان کرده است.

وی اظهار داشت: بی تردید اقناع افکار عمومی در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی و تبدیل شدن آن به مسئله درجه یک کشور( وفق فرمایشات مقام معظم رهبری) بدون همکاری و مشارکت خبرنگاران و اهالی قلم و رسانه میسر نخواهد بود.

ارتقای سواد محیط‌زیستی مرهون زحمات خبرنگاران این حوزه است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha