خبرنگاران در ارتقای امنیت جامعه نقش موثری دارند

اصفهان – ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: خبرنگاران در حفظ و ارتقای امنیت جامعه و ارتباط بین مردم و حافظان امنیت نقش سازنده و موثری دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار حمید علینقیان پور روز سه شنبه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید محمود صارمی و دیگر شهدای عرصه قلم و رسانه افزود: خبرنگاران به عنوان همکاران افتخاری پلیس برای حفظ و ارتقای امنیت جامعه نقش آفرین هستند و بی شک بخش مهمی از امنیت جامعه مرهون آموزش و آگاهی بخشی مردم در خصوص راه های پیشگیری از آسیب ها، سرقت ها، کلاهبرداری ها و اقدامات مجرمانه ای است که توسط خبرنگاران انجام می گیرد.

وی خصوصیت ارزشمند خبرنگاران را مطالبه گری دانست و اظهار داشت: خبرنگاران بطور عموم بر تمام زوایای جامعه اشرافیت داشته، پای درد و رنج مردم نشسته، کاستی‌ها، کمبودها و مشکلات مردم را احصا کرده و با زبان شیوا و رسای خود دغدغه‌ها و خواسته‌های آنان را از مسوولان مطالبه می کنند که این کار آنان قابل تحسین و تقدیر است.

سردار علینقیان پور خاطر نشان کرد: خبرنگاران زبان گویای جامعه و پل ارتباطی بین مردم و پلیس هستند به گونه ای که هم مطالبات مردم در حوزه امنیت را به گوش مسوولان انتظامی رسانده و هم زحمات و کوشش نیروهای تلاشگر انتظامی را به سمع و نظر مردم می رسانند و این تعامل بایستی همیشه تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه قانون، ملاک عمل و فصل الخطاب برای پلیس است تصریح کرد: رویکرد پلیس همواره اجرای قانون در جامعه با احترام و تکریم مردم و برخورد قاطع و مقتدرانه دربرابر قانون شکنان است و در این راه بهترین کسانی که می توانند از طریق آگاه سازی مردم نسبت به قوانین و الزام به رعایت آنها به ما کمک کنند، خبرنگاران هستند.

به گزارش ایرنا، شورای فرهنگ عمومی کشور پس از شهادت محمود صارمی، مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف در سال ۷۷ به دست ترورریست‌ها ، در نخستین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha