کارکرد رسانه‌ای کاربردی ترین اقدام در استفاده بهینه از آب است

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کارکرد رسانه‌ای کاربردی ترین اقدام در استفاده بهینه از منابع آب و صرفه جویی بویژه در بخش کشاورزی است.

خسرو شهبازی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان غربی ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: کمبود منابع آب همواره یکی از مشکلات اساسی در استان است که بارها اعلام شد ولی همچنان نیازمند تاکید بر مصرف بهینه در بخش کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه میزان منابع آب در کشور به دلیل تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی‌ها و کاهش کیفیت منابع آب، رو به کاهش است گفت: با خشکسالی‌های پیش رو نباید از تنش‌های آبی و بحران غافل شد و یکی از راهکارهای مهم و اساسی در راستای عبور از بحران و دستیابی به وضع مطلوب و تامین نیازهای آبی در آینده، مدیریت تقاضا و افزایش آگاهی‌های اجتماعی است.

کارکرد رسانه‌ای کاربردی ترین اقدام در استفاده بهینه از آب است

شهبازی اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که در زمینه مدیریت تقاضا و کاهش مصرف آب می‌توان به‌کار گرفت، به چندین دسته اقدامات فنی و مهندسی، تعرفه‌ای، قانونی و فرهنگی و تبلیغاتی تقسیم می‌شود که از این میان، مهم‌ترین اقدام، فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغاتی و ارتقای فرهنگ جامعه است که رسانه پیشرو در این زمینه است.

آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار زمین کشاورزی است که ۲۳۵ هزار نفر در این بخش مشغول کار و فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha