۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85192959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاری، فراتر از نویسندگی و اطلاع رسانی است

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85192959
خبرنگاری، فراتر از نویسندگی و اطلاع رسانی است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان گفت: خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که این کار، فراتر از نویسندگی و اطلاع رسانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا قندیلی روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) زنجان به مناسبت روز خبرنگار، افزود: متنی که نوشته می شود هزاران بار خوانده می شود و یک متن به دلیل گسترش فراوان آن ماهها و حتی سال ها اثر بخشی خود را در جامعه دارد.

قندیلی خاطر نشان کرد: خبرنگاران از جایگاه بالایی در حوزه اطلاع رسانی برخوردارند و انعکاس صحیح مطالب برای هدایت افکار عمومی و جهت دهی به آن اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه شهید صارمی که روز خبرنگار به نام او مزین شده، جسارت و شهامت در اطلاع رسانی داشت، افزود: خبرنگاران همواره باید نقد منصفانه را در دستور کار داشته باشند و در کنار آن، پیشنهادهای خود را برای اصلاح امور ارایه دهند.

این مسوول گفت: هرچند نگاه نقادانه، وظیفه واقعی خبرنگار است اما وقتی پیشنهاد و نظر مثبتی را در حوزه های مختلف داشته باشد به طور قطع اثرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت.

قندیلی با قدردانی از فعالیت رسانه های گروهی استان، افزود: رسانه ها و خبرنگاران باید جلوتر از مدیران و تشکیلات سازمانی حرکت کنند و گام های بلندی را برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه بردارند.

این مسوول ادامه داد: رسانه قابلیت تحلیل و نیاز سنجی دارد و می تواند اولویت و راه را به مدیر دستگاه نشان دهد و از انحراف آن جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه این مسائل، کار رسانه را بسیار سخت می کند، اظهار داشت: تحقق این اهداف از سوی رسانه ها به مطالعه نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha