۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85193076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلغارستان از ورود ۴۷ هزار مهاجر غیرقانونی از ترکیه جلوگیری کرد

تهران – ایرنا – بلغارستان تنها در دو ماه ژوئن و ژوئیه (خرداد و تیر)، از ورود ۴۷ هزار مهاجر غیرقانونی از خاک ترکیه به این کشور، جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری بتا، رقم یادشده، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته میلادی، ۷۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. در دو ماهه ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۲، بلغارستان از ورود ۲۷ هزار مهاجر غیرقانونی از مرز ترکیه ممانعت کرده بود.

بر اساس آمار وزارت کشور بلغارستان، تعداد مهاجران دستگیرشده در مرز ترکیه نیز در دوماهه امسال، با افزایشی دوبرابری، به ۴۰۰ نفر رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد تعداد اتباع خارجی دستگیرشده درون خاک بلغارستان نیز در مدت مشابه امسال، نزدیک به چهار برابر افزایش یافته و به سه هزار و ۴۵۲ مورد رسیده است.

بلغارستان از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تا تاریخ هفتم اوت (۱۶ مرداد)، از ورود غیرقانونی ۱۰۸ هزار و ۹۵۴ نفر به این کشور جلوگیری کرده است. این رقم نیز، افزایشی ۵۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

بلغارستان یکی از دروازه‌های ورود به اروپا به شمار می‌رود. این کشور در هفت ماه گذشته، بیش از هزار مهاجر خارجی را هنگام خروج غیرقانونی به سمت صربستان و ۱۵۷ مهاجر خارجی را هنگام خبروج غیرقانونی به سمت رومانی دستگیر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha