۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85193116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی مقام‌های پاکستان و عمان درباره ازسرگیری روابط تهران-ریاض

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس جمهور پاکستان با توجه به نقش میانجیگرانه سلطنت عمان برای کمک به تنش‌زدایی در منطقه، نگاه خردمندانه مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را مورد ستایش قرار داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی ریاست جمهوری پاکستان، دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان در جریان سفر رسمی خود به پاکستان با عارف علوی رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

الرئیسی بر عزم جدی سلطنت عمان برای تعمیق روابط دوجانبه با پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله دفاعی و نظامی تاکید کرد.

علوی، رییس جمهور پاکستان نیز با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام به مساعی و کمک‌های مسقط برای تنش‌زدایی در منطقه، اقدام مقام‌های بلندپایه ایرانی و عربستانی برای آشتی و برقراری روابط رسمی را مورد تمجید قرار داد.

گفت وگوی مقام‌های پاکستان و عمان درباره ازسرگیری روابط تهران-ریاض

طرفین همچنین در این دیدار بر لزوم‌ گسترش روابط همه جانبه به ویژه در بخش تجاری، دفاعی و فرهنگی تاکید کردند.

دریاسالار الرئیسی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان همچنین با فرماندهان نیروی هوایی و دریایی پاکستان نیز دیدارهای جداگانه‌ای انجام داد.

احیای روابط ایران و عربستان گواه قدرت دیپلماسی و گفت وگو است

"بلاول بوتو زرداری" وزیر امور خارجه پاکستان در خلال مصاحبه اختصاصی هفته گذشته خود با ایرنا در اسلام‌آباد درخصوص از سرگیری روابط رسمی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، گفت: ما از این آشتی و برقراری روابط استقبال کردیم و معتقدیم که این اقدام پیامدهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را با خود همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت که ازسرگیری روابط دیپلماتیک تهران و ریاض بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه قدرت دیپلماسی برای حل منازعات و انجام مکالمه و تعامل به جای رویارویی و جنگ تاثیر گذار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha